Botlek 1 - VV Pernis 1

Botlek, SC 1

Mannen, 1, 3e klasse D

14 april 2018 14:30

Vijf voor twaalf voor 1e na nederlaag tegen Botlek !!!!!!!!!!!!!!

Een wedstrijd waarvan het belang niet mag worden onderschat. Na de zeperd van vorige week hebben we nog wel wat goed te maken.
Na vijf minuten een eerste kans voor Botlek welke prima gekeerd werd door Marvin.
Er zijn in de eerste 20 minuten slechts schaarse aanvallende acties van de zijde van Pernis. Ook Botlek stelt daar niet al teveel tegenover al lijkt dat optisch wel zo. Slechts enkele minuten later een goede aanval van Pernis middels Gino die bij de tweede paal werd gekopt, helaas net niet. In het vervolg hierop een vrije schop die uiteindelijk via Björn, helaas voor ons in buitenspel, in het doel verdween.

Na een half uur 1-0 voor Botlek doordat de spits van hun door vier man van Pernis niet af te stoppen was en opzij kon tikken waardoor er redelijk vrij kon worden ingeschoten.
Na een redelijk gezapig vervolg wordt de rust
met 1-0 gehaald.

Bij aanvang van de tweede helft heeft Aissam de plaats ingenomen van Milan die vanwege een liesblessure niet meer verder kon. Het houdt maar niet op met de blessuregolf. Als dan ook reeds twee minuten na rust de 2-0 valt lijkt een resultaat ver weg. Weer vijf minuten later volgt ondanks een eerste redding door Marvin in de rebound alweer de 3-0. Het spel / instelling wordt er ook niet beter op. Na slordig uitverdedigen aan de rechterkant weer balverlies en de score loopt op: 4-0 slechts dertien minuten na de rust.

Het gaat er op lijken dat het enige positieve deze middag het weer is en de aanwezigheid van de mensen uit Pernis die weer in grote getale zijn mee gekomen naar Spijkenisse.
Ondanks het feit dat we al het hele seizoen met zoveel geblesseerden te maken hebben mag dit niet het alleen maar het excuus zijn voor de resultaten van de afgelopen weken.

Dat we door diverse oorzaken kwalitatief wat minder zijn dat kan, dat we slecht spelen ook dat kan een keer gebeuren, maar dat we niet uitstralen en in het veld als team strijden en laten zien aan de altijd aanwezige trouwe supporters dat we koste wat kost onze huid zo duur mogelijk willen verkopen dat zal toch echt moeten veranderen de komende weken willen we de de broodnodige punten nog binnen willen halen.

Het kan niet zo zijn dat we iedere week afhankelijk zijn van de resultaten van de concurrentie onder ons. Inmiddels heeft Ryan de plaats ingenomen voor Melvin van Eyk. In de slotfase komt dan nog Jeffrey in de plaats van Aissam die na een eerdere wedstrijd vandaag met kramp het veld uit gaat. Wel is een compliment op zijn plaats voor de spelers die bij het tweede hebben gespeeld en zich vervolgens uit nood geboren bij het eerste zijn aangesloten. Volgende week op bezoek bij D.R.L. en de komende werken werken naar een beter resultaat.

Opstelling: Marvin Fernandez Iglesias, Stefan van Kampen, Izak Lavooij, Alex Smaling, Melvin van Eijk, Gino Blom, Leon Nigg, Kevin Mackay, Milan Goudzwaard, Björn van Kwawegen, Zidane Lo- Kioeng- Shioe

Wissels: Kris de Oude, Ryan Speksnijder, Jeffrey de Snayer en Aissam el Hanoudi.