Verslag NBSVV 1 - v.v. Pernis 1 0-2 (1-2)

NBSVV 1

Mannen, 1, 3e klasse D

21 oktober 2017 14:30

Onbekend

Na de driepunter van afgelopen week tegen Rozenburg was de grote vraag hoe we ons zouden houden tegen een directe concurrent in de vorm van N.B.S.V.V.

Het werd snel duidelijk; de lijn voortzetten en in de eerste fase reeds een aantal redelijke kansen met heel acceptabel spel. In de 10e minuut viel dan ook het eerste doelpunt gemaakt door Ivan en aangegeven door Jeffrey Schroevers die goed aangespeeld werd door Izak.

Niet snel hierna moest Bjorn vervangen worden door Damian na een (te) forse charge van de linksback van N.S.V.V.
Dat de scheidsrechter tot op dat moment nog geen kaarten getrokken had was een raadsel.
Ok een harde tackle binnen de beruchte 16 op Kevin werd door deze man niet bestraft. Geen overtreding maar wel zijn sok compleet de vernieling in. (zeker slechte kwaliteit dan)

Na pakweg een half uur een goede onderschepping op het middenveld door Bart die ook zelf doeltreffend afrond, derhalve 0-2.
Tussendoor was Izak ook nog 2x door de verdediging geglipt maar ontbrak de killers mentaliteit om de wedstrijd voor de rust al definitief te beslissen.

In het vervolg van de eerste helft volgen nog een wilde trap van N.B.S.V.V. die door Jeff, vol in de zon kijkend ,met enig fortuin over de lat getikt word, en slordig balverlies op het middenveld waardoor de tegenstander nog een aardige kans krijgt die ook net over gaat en tot slot nog een schietkans voor Pernis in de 45e minuut voor Kevin helaas voor ons gepakt door de keeper.

Conclusie: een hard N.B.S.V.V. en een goed combinerend elftal van Pernis en een russtand van 0-2.

In de tweede helft, onder toeziend oog van de weer vele mee gereisde Pernissers (misschien wel meer dan het aantal toeschouwers uit Nieuw Beijerland) lukt het Pernis niet om op dezelfde wijze te blijven voetballen als in het eerste gedeelte.

Op het middenveld ontstaat er teveel ruimte voor N.B.S.V.V door te snel en teveel in te zakken en wordt niet meer de vrije man op het middenveld gezocht om vandaar uit te blijven voetballen en wordt er dus veel te snel de lange bal gebruikt.

Hierdoor lijkt het of de tegenstander beter gaat voetballen maar eigenlijk geven we deze ruimte zelf weg. Hierdoor valt in de 60e minuut de 1-2 die we over onszelf afroepen. Vervolgens ontstaan er in beide doelgebieden nog een aantal hachelijke situaties welke geen doelpunten meer opleveren, waarbij vermeld dat Jeffrey een aantal keren op de goede plaats stond.
Wel vielen er nog de onnodige kaarten, voor Damian (overtreding op zijn tegenstander) en daarop volgend voor Milan (wegtrappen van de bal) .
Ook kwamen Vincent en Stefan nog binnen de lijnen voor respectievelijk Ivan en Damian.
Het laatste deel snel vergeten en op naar de volgende partij thuis tegen Rijnmond Hoogvliet.

Voorafgaand aan deze wedstrijd is er om 14.00 uur de officiële opening van ons nieuwe kunstgrasveld. Dus wees allen van harte welkom

Opstelling Pernis:

Jeffrey Meijboom; Milan Goudzwaard; Melvin van Eijk; Jari Damen; Jesse Bouman;Ivan Oversluizen; Izak Lavooij; Jeffrey Schroevers; Bart van der Steen ;Kevin Kroon; Bjorn van Kwawegen (Damian de Jong;Stefan van Kampen)

Wisselspelers: Stefan van Kampen; Vincent van der Horst; Damian de Jong; en Justin Schipper.

Gele kaart: Damian de Jong (ten onrechte op wedstrijdformulier Bart van der Steen) en Milan Goudzwaard.