Verslag v.v. Pernis – DRL 1-3 (0-2)

DRL 1

Mannen, 1, 3e klasse D

2 december 2017 14:30

Wedstrijdbal is vandaag geschonken door van der Pols Pernis Machineverhuur BV.

Saai is misschien wel de beste omschrijving van de 1e helft vandaag. Na een knap resultaat vorige week tegen Charlois was de hoop dat we vandaag met dezelfde inzet en beleving ook tegen DRL een resultaat konden behalen.

DRL was de beter voetballende ploeg maar kon ook slechts incidenteel gevaar stichten voor de goal van Pernis .Meestal ontstonden deze situaties als Johan vd Sluis van achteruit diagonaal probeerde de linkerspits te bereiken, wat hem met zijn traptechniek diverse malen ook goed lukte.

Halverwege de 1e helft zette DRL d.m.v. een steekbal een van de spitsen alleen voor Jeffrey en deze ronde bekwaam af.

Uit een van de lange ballen achteruit ontstond weer een duel aan onze rechterkant waarbij volgens de scheidsrechter Jari en een overtreding ??? en deze ook nog eens binnen ??? de zestien maakte waarna DRL deze penalty benutte 0-2 tevens ruststand.

In de 2e helft een iets agressiever spelend Pernis en een achteruit zakkend DRL die loerend op de counter trachten met hun snelheid voorin hiermee de wedstrijd definitief te beslissen.

De beste kansen waren in de 2e helft echter voor Pernis waarbij helaas Kevin Kroon en Gino Blom 2 grote kansen niet wisten te benutten.

Een vrije trap net buiten de zestien van DRL werd halverwege de 2e helft wel slim benut door Ivan en dus was er nog tijd om te proberen de gelijkmaker te forceren.

Hierna pakte DRL echter de draad weer wat beter op en met een mooi afstandschot gooiden zij de wedstrijd definitief in het slot 1-3.

Al met al een verdiende overwinning voor DRL .

Volgende week staat er nu al een 6 punten wedstrijd op het programma bij Zinkwegse Boys.

Opstelling Pernis:

Jeffrey Meijboom;Jari Damen;  Leon Nigg ; Melvin van Eijk; Jesse Bouman (Stefan van Kampen); Izak Lavooij; Ivan Oversluizen; Kevin Kroon; Gino Blom; Mayles Glen en Clay Samy (Damian De Jong)

De pupil van de week: Koen van Vliet
Pupil van de week