Verslag V.V. Pernis 1 - Charlois, SV 1

Mannen, 1, 3e klasse D

12 mei 2018 14:30

Onbekend

Met pupil van de week Max Mein en balsponsor de Jongh transport een voetbalmiddag in stralend weer en met grote belangen welke voorafgegaan werd door het tweede dat met 1-0 won van directe concurrent NBSVV EB zich hiervoor veilig had gespeeld tegen directe concurrent NBSVV, gefeliciteerd allemaal.

Al na 4 minuten 0-1 na een aanval over links van Charlois in een fase dat Pernis met zijn tienen speelt omdat Björn zonder de verplicht gestelde scheenbeschermers loopt. Een snelle tegenvaller in een wedstrijd dat het eens tijd wordt dat we punten gaan halen. We zijn de laatste wedstrijden al niet verwend met drie opeenvolgende nederlagen.

Charlois dat speelt voor een vierde plaats en daarmee voor de evt. vervangende periode en Pernis voor het ontlopen van degradatie en nacompetitie waarbij het niet bijdraait dat Charlois wel heel gemakkelijk op 0-2 komt in een vier tegen twee situatie en de bal vrij eenvoudig bij de eerste paal kan intikken. En dat al na 18 minuten spelen en nog niet een kans voor Pernis.

Na 22 minuten is de wedstrijd gespeeld, 0-3 en de wijze waarop is onthutsend, zo gemakkelijk als Charlois door de verdediging mag lopen. Vervolgens loopt Alex een gele kaart op en uit de daarop volgende vrije trap tast Marvin mis en kopt Charlois de 0-4 binnen na welgeteld 24 minuten. In de 33e minuut geel voor Mayles, wellicht wat overdreven.

Vervolgens valt de 0-5 in de 35e minuut, niet leuk maar wel een mooi doelpunt.
Plots valt de 1-5 een minuut later door Izaak met direct daarna een schot van Izak op de lat en weer kort daarna wordt Izak dusdanig weggeduwd dat hij een voorzet niet goed kan inkoppen.

Hopend dat we een ander Pernis krijgen te zien in de tweede helft, maar al na 3 minuten valt de volgende voor Charlois, 1-6. Een afgang dreigt weer.

Het heeft weinig zin om veel woorden aan de rest van de tweede helft te besteden. Maar duidelijk is wel dat zelfs rechtstreekse degradatie tot de mogelijkheden behoort als we in het spel blijven volharden zoals dat de laatste wedstrijden, misschien met uitzondering van de wedstrijd tegen Rijnmond waarin wel de juiste beleving aanwezig was. Na vandaag tellen dan ook niet meer de resultaten van de concurrenten maar slechts de eigen teamprestatie.

Ondertussen wijzigt de stand binnen 1 minuut van 1-6 naar 1-7 en naar 2-7 middels een doelpunt van Gino Blom. Nog weer 1 minuut later 2-8 en eindigt alsnog in een blamerende eindstand.

Volgende week naar 's Gravendeel , en daar wordt maar 1 ding gevraagd , mouwen opstropen en alles geven voor je cluppie.

Opstelling: Marvin Fernandez; Jesse Bouman (Gino Blom); Melvin van Eijk; Alex Smaling; Damian de Jong; Kris de Oude (Stefan van Kampen); Ivan Oversluizen; Kevin Mackay; Izak Lavooij; Björn van Kwawegen (Mayles Glen) en Zidane Lo-Kioeng-Shioe.

Pupil van de week: Max Mein
Max Mein