Verslag NSVV-v.v. Pernis 3-0 (2-0)

NSVV 1

Mannen, 1, 3e klasse D

17 februari 2018 14:30

Onbekend

Vandaag op bezoek bij de koploper. Zou hier ook wat te halen zijn na onze toch niet geheel ingecalculeerde overwinningen op de Zwervers en Rozenburg.
NSVV had vorige week de eerste tik van het seizoen uitgedeeld gekregen van Binnenmaas en was misschien ook nog wat aangeslagen.
T.o.v. vorige week toch weer 2 personele wijzigingen aan onze kant en mede daardoor ook wat meerdere positiewisselingen in het team.

NSVV ging vol gas van start wat direct leidde tot een aantal hachelijke situaties voor het doel van Jeffrey maar de grootste kans binnen 5 minuten was toch voor Robin die een te korte terugspeelbal van NSVV onderschepte en alleen op de keeper af kon gaan maar helaas de bal voorlangs schoof. Wie weet als we weer op voorsprong waren gekomen waar dit toe had kunnen leiden.

Maar het moet gezegd NSVV liet er geen gras over groeien en scoorde heel snel hierna de 1-0 en had kans op meer en kwam hierna ook vrij snel op een verdiende 2-0 voorsprong.
Zoals heel het seizoen het blessureleed ons achtervolgt kwam Jari bij een duel uit een corner ongelukkig en in botsing met een speler van NSVV zodanig ten val dat hij moest uitvallen met een naar nader in het ziekenhuis bleek , ernstig beschadigde enkelbanden.

Hierdoor moest eerder dan gepland Izak zijn opwachting maken na een vervelende achillespees blessure.

Het spelbeeld veranderde niet veel , NSVV bleef aanvallen kreeg ook nog wel kansen maar mede door het goede keeperswerk en de wel aanwezige wilskracht in het team bleef het bij 2-0 tot de rust.

Na de rust een zelfde spelbeeld met een aanvallend NSVV en een aanvallend onmachtig Pernis waarbij de verdediging wel zijn mannetje stond en NSVV ook niet heel nauwkeurig was in de afwerking.

Halverwege de 2e helft viel de 3-0 en daarna bloedde de wedstrijd een beetje dood.
Damian en Jeffrey de Snayer kwamen nog in het veld voor Robin en Leon.

Nu 2 weken rust en mede de gelegenheid om alle blessuregevallen klaar te stomen en dan op naar de belangrijke maand Maart waarin we er zullen moeten staan en de eerste belangrijke stappen moeten gaan zetten om het 3e klasse schap veilig te gaan stellen.

Met de inzet van de afgelopen weken en met een hopelijk wat terugkerende blessure en schorsingsgevallen en om andere redenen afwezige spelers zullen we daar met zijn allen vol voor moeten gaan, te starten met de komende weken met een maximale aanwezigheid en inzet op de trainingen om hierna toe te gaan werken.

Opstelling Pernis:Jeffrey Meijboom; Stefan van Kampen; Jari Damen (Izak Lavooij); Alex Smaling; Jesse Bouman; Leon Nigg (Jeffrey de Snayer); Kevin Mackay; Gino Blom ; Mayles Glen ; Robin Rijnaarts (Damian de Jong); Zidane Lo-Kioeng- Shioe