GHVV'13 1 – v.v. Pernis 1

Mannen, 1, 3e klasse D

31 maart 2018 14:30

Onbekend

Onder toeziend oog van de vele meegereisde supporters vanuit Pernis en onder prima weersomstandigheden de wedstrijd in Geervliet tegen de fusieclub G.H.V.V.
Na de recentelijke gelijkspelen tegen zowel Rockanje als N.B.S.V.V. zou een overwinning vandaag meer dan welkom zijn in de strijd tegen degradatie of nacompetitie.

Bij aanvang van de wedstrijd een paar kleine kansjes voor G.H.V.V. welke onschadelijk werden gemaakt.
Hiervoor was er al een vrije trap in het voordeel van Pernis op 20 meter voor het doel van G.H.V.V. die wellicht gevaarlijker was geweest indien er rechtstreeks op doel was geschoten.Na een overtreding links op het middenveld op Bart komt de hieropvolgende vrije trap uiteindelijk bij de 2e paal waarbij keeper en verdediger van de thuisploeg beiden niet ingrijpen. Milan geeft de bal voor het doel en Mayles tikt in. 0-1 in de 11e minuut.

Niet veel later geeft de scheidsrechter, die overigens een relaxte en goed gecontroleerde wedstrijd floot een strafschop aan G.H.V.V. na een (vermeende) overtreding op de doorlopende speler.
Deze speler had natuurlijk al ver voor ons eigen strafschopgebied een halt moeten worden toegeroepen. Marvin koos nog de goeie hoek maar kon helaas niet meer dan aanraken. 1-1.
Pernis was even van slag en daardoor was het slechts 2 minuten hierna 2-1 door niet adeqaat reageren van de pernisser verdediging.

Weer 1 minuut later door mistasten van de G.H.V.V. keeper kon Björn de bal vanaf links voor geven en wederom was het Mayles die mocht afmaken. 2-2.
De tweede helft werd begonnen met Zidane voor Bart die na een vroege overtreding toch het veld niet meer op kon.

Door een zondagsschot van diezelfde Zidane in de rechterbovenhoek in de 54e minuut een prachtig doelpunt. 2-3, en wederom de voorsprong voor v.v. Pernis.
Wat hierna nog volgde was zodanig dat er maar een ploeg recht had op de overwinning, en dat was v.v.Pernis. Er volgden nog een aantal kansen waarbij in de 67e minuut een knappe actie van Björn die goed wegdraaide en inschoot, helaas via de paal in de handen van de keeper. Twee minuten hierna na goed voorwerk van wederom Björn werd Mayles in stelling gebracht maar helaas over geschoten.
Daar waar Pernis door moeizaam verdedigen toch nog in de problemen kwam was het Marvin die een prima wedstrijd keepte en zijn doel verder schoon hield.
In de laatste minuten nog twee wissels met Nico voor de moegestreden Milan en Jeffrey voor de geblesseerde Jesse die er na een wilde tackle nog vanaf moest.
Eindstand: 2-3.
Of het lag aan de tactiek van de trainers of de versnapering van Rianne van der Horst voor de verjaardag van Cor, ons maakt het niet uit, het zijn zeer welkome punten. Als we dan zien dat er nog drie ploegen zijn bijgekomen met slechts 1 tot 3 punten verschil op de ranglijst hebben we alles nog in eigen hand.
Compliment voor de hele ploeg en begeleiding en op naar de wedstrijd van komende week thuis tegen v.v. Binnenmaas.

Marvin Fernandez Iglesias, Stefan van Kampen, Izak Lavooij, Melvin vas Eijk, Jesse Bouman, Leon Nigg, Bart van der Steen, Milan Goudswaard, Björn van Kwawegen,

Gino Blom en Mayles Glen.

Wisselspelers: Ryan Speksnijder; Mitchel Speksnijder; Damian de Jong; Nico Waltmans; Jeffrey de Snaaijer en Zidane Lo-Kioeng-Shioe