Verslag Binnenmaas 1 - v.v. Pernis 1

Mannen, 1, 3e klasse D

30 september 2017 14:30

Onbekend

Vandaag de 2e wedstrijd van het seizoen tegen Binnenmaas. Na de nederlaag van vorige week tegen de Zwervers staat het team voor een moeilijke opgave , ook gezien de goede competitiestart van Binnenmaas tegen Botlek 2-4.

Op het schitterende complex van Binnenmaas starten we zonder de geblesseerden Izak en Ivan maar kan Robin Rijnaarts , na een blessure , voor het eerst plaats nemen op de reservebank.

T.o.v. de startopstelling van vorige week zakt Kevin vanuit de spits naar het middenveld en neemt Damian de plek voorin over.

Na een zeer moeizaam begin waarin ook al snel de 1-0 valt van Binnenmaas en zij ook nog een aantal mogelijkheden krijgen, komt Pernis na een minuut of twintig mede onder aanvoering van een goed spelende Bart steeds beter in de wedstrijd en krijgen we een  aantal kansen voor Damian en Kevin waarbij het jammer is dat bij deze 1 op 1 situaties met de keeper er niet meer uitgehaald wordt.

Toch valt de 1-1 uit een goed lopende aanval waarbij Bjorn diep gestuurd wordt aan de rechterkant en hij met een goede voorzet de inglijdende Damian bereikt die zorgt voor de 1-1, wat ook de ruststand is.

De eerste 20 minuten van de 2e helft is er sprake van een gelijkopgaande wedstrijd waarin vooral veel slordigheden zijn en weinig gevaarlijke momenten voor beide doelen.

Bjorn wordt gewisseld voor de zijn rentree makende Robin en er vinden hierdoor een aantal positiewisselingen plaats.

Helaas moet de wederom goed spelende Milan naar de kant met een liesblessure en komt Lester in het veld, verhuist Melvin naar de rechtsback plaats en neemt Lester zijn positie in , centraal in de verdediging.

Conditioneel zakken wij dan wel een heel eind weg waardoor de ruimtes te groot worden en ook de duels worden nu allemaal gewonnen door Binnenmaas.

Snel valt hierna dan ook de 2-1 en is het verzet gebroken en loopt Binnenmaas in het laatste kwartier nog uit naar 4-1.

Rest nog te melden dat Henk van Winden valt in het laatste kwartier ook nog in voor Mayles.

Opstelling Pernis:

Jeffrey Meijboom; Milan Goudzwaard; Alex Smaling; Melvin van Eijk; Mayles Glen; Jeffrey Schroevers; Kevin Kroon; Bjorn van Kwawegen; Jesse Bouman; Bart van der Steen; Damian de Jong

Gele kaart: Lester van Kaam