Verslag Charlois, SV 1 - V.V. Pernis 1

Mannen, 1, 3e klasse D

25 november 2017 14:30

Onbekend

Na het debacle van verleden week wacht er weer een nieuwe uitdaging. Een uitwedstrijd tegen v.v. Charlois dat op een tweede plek bivakkeert en net naast het periodekampioenschap heeft gegrepen.

Bij aankomst aan de Oldegaarde blijkt dan ook nog dat het veld geheel wit is door de net neer gekomen hagelbui. Reden voor scheidsrechter Zuidwijk om alvorens te gaan beginnen het veld nog gaat keuren. Volgens hem is er geen reden om niet te gaan voetballen, en dat gaan we dan met een vertraging van 25 minuten ook doen.

Nog steeds geteisterd door veel blessuregevallen werd aangetreden op een glad veld dat even een onwennige situatie gaf voor de spelers van beide partijen. Als dan de partij goed op gang komt is het v.v. Charlois dat het beste uit de startblokken is gekomen. In de 9e minuut is een redding van de goed spelende keeper Jeffrey in de korte hoek vereist.

Niet veel later volgt een nieuwe kans voor v.v. Charlois na veel te lichtzinnig verdedigen aan onze rechterkant, en helaas voor ons betekende dat meteen de 1-0 score. Niet lang hierna volgt een vrije trap tegen Izaak die even daarvoor nogal wat commentaar op de scheidsrechter had. Dit was zijn beloning.

Halverwege de 1e helft komt v.v. Pernis na een goede combinatie van Jesse en May bijna op 1-1 maar helaas, het mocht nog niet zijn. Hierna volgede nog een blok van Kevin verdedigend en de hierop volgende aanval een schotkans voor dezelfde Kevin die door de keeper van v.v. Charlois nog net uit de rechter benedenhoek werd getikt. In het laatste gedeelte volgt nog een kans voor Charlois maar gelukkig voor ons kreeg de spits de bal niet goed onder controle en kon daardoor niet meer uithalen.

Een eerste helft die wel aardig was maar waarbij de  eindpass ontbrak en er wel iets meer lef en bravoure getoond mocht worden.

De 2e helft werd ongewijzigd aangevangen maar er stond een veel agressiever Pernis waarbij nu wel de winnaarsmentaliteit naar boven kwam. Al snel leverde dit de 1-1 op door May Glen die na doorzetten van Gino Blom in goede scoringspositie komt.

Vervolgens ontspon zich een strijd die naar beide kanten op kon. Zowel Charlois als Pernis kregen voldoende kansen om de wedstrijd naar zich toe te trekken, maar geen van beide lukte dit. Vervelend was dat Leon geblesseerd raakte en vervangen moest worden door Clay. Hierdoor moest Izaak een positie naar achteren en nam Clay zijn plaats in op het middenveld. Vervolgens volgde nog geel voor Jeff na een onnodige overtreding terwijl de bal al gespeeld was en misschien wel niet paste in de verder vriendschappelijke ontmoeting.

Teleurstellend was vooral in het laatste gedeelte het optreden van de scheidsrechter waarbij alle discutabele beslissingen in het voordeel van Charlois uitvielen. Dat leverde nog een gele kaart op voor jari die zijn tegenstander het doorlopen belette. In de blessuretijd (8 minuten, en geen reden waarom) vielen er nog een bal op de lat van Jeffrey en de vrije kans van Bjorn (goed ingevallen voor Damian ) alleen voor de keeper van Charlois maar 1-1 was het en bleef het.

Een correcte uitslag gezien de verhoudingen op het veld.

Opstelling Pernis:

Jeffrey Meijboom; Leon Nigg |(Clay Samy); Melvin van Eijk; Jari Damen (Stefan van Kampen); Izak Lavooij; Jeffrey Schroevers; Kevin Kroon; Gino Blom; Jesse Bouman; Mayles Glen en Damian de Jong( Bjorn van Kwawegen)

Wisselspelers: Stefan van Kampen; Vincent van der Horst; Bjorn van Kwawegen; Clay Samy en Mitchell Speksnijder.