Verslag v.v. Pernis – NBSVV 2-2 (1-1)

NBSVV 1

Mannen, 1, 3e klasse D

24 maart 2018 14:30

Onbekend

Net als 2 weken geleden tegen Rockanje een onvervalste degradatiekraker tegen NBSVV.
Voor beide ploegen telt eigenlijk maar 1 ding winnen.

Met dank aan de (trouwe) balsponsor Karwei Hoogvliet en onder toeziend oog van de pupil van de week Thomas de Mooij en als assistent scheidsrechter vandaag Raymond Holleman. (waarvoor nog dank )

Deze wedstrijden blinken vaak niet uit in leuke wedstrijden om te zien vanwege de spanning die er op staat en vooral het niet willen verliezen. Helaas was deze wedstrijd daar dan ook geen uitzondering op.

Na een 1e kwartier waarin er zeer afwachtend werd gevoetbald was de 1e en echt hele grote kans voor NBSVV waarbij de goed inkomende spits in riante positie een scherpe voorzet van rechts gelukkig voor Pernis langs de verkeerde kant van de paal schoot.
Pernis kwam daarna wat beter in de wedstrijd , had meer balbezit maar was weinig dreigend richting de keeper van NBSVV.
Vrij onverwachts maar uit een snelle uitval wist Robin na een goede actie de bal van de achterlijn goed terug te leggen op de inkomende Gino, die de 1-0 aantekende.

Het spelbeeld veranderde hierna niet veel , waarbij er vooral veel balverlies was van beide kanten en de wedstrijd op wat spelde prikken na niet echt loskwam.
NBSVV was wel wat dreigender bij wat uitvallen en scoorde dan ook wel verdiend kort voor rust de 1-1 na een goed lopende aanval via de linkerkant waarbij de gevaarlijke spits zijn 3e kans wel verzilverde.

In de 2e helft een vergelijkbaar spelbeeld met 2 afwachtende teams , na 10 minuten in de 2e helft werd de zieke Milan , die heel snel na de rust wel een grote kans kreeg om te scoren, vervangen door Mayles en snel daarna werd de helaas weer door hamstringklachten geplaagde Robin vervangen door Leon.

Na balverlies op ons middenveld werd er na 15 minuten in de 2e helft snel omgeschakeld door NBSVV en werd de linkerspits bereikt die te gemakkelijk een aantal spelers uitspeelde en de bal goed voor gaf waarbij de opkomende speler van NBSVV Jeffrey kansloos liet: 1-2.

Pernis was aangeslagen en had moeite om snel de zaken op te pakken , het duurde tot 10 minuten voor tijd dat Izak de rust bewaarde op de rand van de zestien en Ivan aanspeelde die beheerst en rustig schuin voor de keeper de 2-2 aan tekende.

Hierna had Pernis wel een overwicht met wat betere mogelijkheden o.a. door Bjorn, maar er waren ook wat spelde prikken van NBSVV
Het duurde echter tot de laatste minuut dat Bjorn op de rand zestien Gino aanspeelde die direct met een bekeken schot de verre hoek zocht waar de keeper van NBSVV met een schitterende redding de bal nog net uit de kruising kon tikken.

Uiteindelijk een verdiende 2-2 over heel de wedstrijd gezien maar waar beide ploegen ook gezien de overige uitslagen eigenlijk niets mee opschieten.

Volgende week de volgende zeer belangrijke wedstrijd bij GHVV uit.

Opstelling Pernis:
Jeffrey Meijboom; Milan Goudzwaard; Melvin van Eijk; Alex Smaling; Jesse Bouman; Izak Lavooij; Ivan Oversluizen; Kevin Mackay; Gino Blom ; Bjorn van Kwawegen; Robin Rijnaarts.

Pupil van de week: Thomas de Mooij
Thomas de Mooij