Verslag IJvv de Zwervers - v.v. Pernis 1-3 (1-2)

Zwervers, IJVV de 1

Mannen, 1, 3e klasse D

3 februari 2018 14:30

Onbekend

Nee het was niet mooi, we hadden soms ook wat geluk, de tegenstander was voetballend beter, maar wat was het mooi om te zien dat, er ondanks de nog steeds uitdijende spelersgroep, er een (h)echt team in het veld stond dat een onverzettelijkheid , mentaliteit en wilskracht uitstraalde om deze wedstrijd als team tot een goed einde te brengen.

totale selectie.

Op een glad, glibberig en drassig veld begonnen we vandaag ook weer noodgedwongen met 4 wissels t.o.v. vorige week, we zeggen het al weken maar er lijkt hier geen einde aan te komen maar toch ook weer de kans voor een aantal spelers om zich te laten zien.
De Zwervers begon voortvarend aan de wedstrijd wat ook tot een aantal kansen leidde welke door Jeffrey en ook met wat geluk niet leidde tot tegendoelpunten.

Je zag daardoor wel steeds meer vertrouwen groeien in de ploeg dat er vandaag misschien toch wat te halen was en onder leiding van de centrale goed en stevig ingrijpende Melvin , Alex en Kevin werden er steeds meer duels gewonnen en kwamen er ook wat spelde prikken richting Zwervers goal.

Volledig tegen de veldverhouding in, maar ook wel eens lekker, scoorde Melvin uit een corner met een harde kopbal de 0-1. ( ala Bep Bakhuijs , vraag maar aan je vader wie dat was Melvin).
Het vertrouwen wat al groeiende was werd hierdoor alleen maar groter, maar het moet gezegd dat de Zwervers heel dreigend bleef en ook voldoende kansen bleef afdwingen die alleen niet verzilverd werden.

Na ruim een half uur spelen kwam de bal bij Vincent op de rand zestien meter in balbezit kapte zich voor iedereen en ook voor de verdediging van De Zwervers totaal onverwacht op een Bergkampiaanse wijze vrij , kwam alleen voor de keeper en scoorde beheerst de 0-2. (welke Vincent vooraf ook al had beloofd en opgedragen aan zijn opa)

9 Doelpunten voor in 13 wedstrijden en nu 2 in 30 minuten dat is wel bijzonder.

Bij ons aanvalsspel dient toch ook wel een compliment uit te gaan naar Robin Rijnaarts die na een afwezigheid van een jaartje of 5 en na pas 2 trainingen direct in de basis moest starten en voor de ploeg een belangrijk aanspeelpunt was en zelfs de 90 minuten heeft vol gemaakt.

Kort voor rust maakt Zwervers uit een rebound van Jeffrey de terechte aansluitingstreffer en ontstaan er nog een aantal hachelijke situaties voor de goal van Jeffrey die echter niet leiden tot de gelijkmaker, dus rust 1-2.

Na de rust wordt er natuurlijk een stormloop verwacht van Zwervers op de goal van Jeffrey en die volgt ook in het 1e kwartier na rust.
Maar met de onverzettelijkheid die inmiddels in het team gekropen is en met goed keeperswerk van Jeff en een gezonde portie (afgedwongen) geluk blijven we in deze fase overeind. De slidings worden steeds langer, de duels steeds vinniger en we winnen ook steeds meer duels, en komen langzaam aan ook weer aan aanvallen toe.
De Zwervers wordt steeds moedelozer en krijgt ook steeds minder kansen.

15 minuten voor tijd is er een goede aanval van ons waar we weer via Robin , Damian kunnen bereiken die zijn tegenstander passeert en puntert tegen de keeper van de Zwervers waarna de bal bij Mayles komt die ondanks wat moeite bij het aannemen de 1-3 kan aantekenen.

Hierna ontstaat een echt gevecht, die ondanks een aantal krampgevallen van Jari (ook na slechts een aantal trainingen weer direct in de basis gestart) en Damian,uiteindelijk op het middenveld gewonnen wordt door de vv Pernis en blijft de eindstand 1-3 op het scorebord staan.

In de laatste minuten wordt Jari nog vervangen door Kris de Oude (trainer 2e elftal !!!) en komt Jeffrey de Snayer in het veld voor Mayles.

Deze teamprestatie mannen moet een boost geven voor het vervolg van de competitie , maar geeft ook geen garantie voor de volgende wedstrijd maar indien deze onverzettelijkheid wekelijks opgebracht kan worden en er hopelijk de komende weken ook snel weer spelers terugkeren van blessures kunnen we het de meeste tegenstanders ook moeilijk maken. Te beginnen volgende week thuis tegen Rozenburg.

Ik verwacht ook veel toeschouwers om onze jongens aan te moedigen.

Opstelling Pernis:
Jeffrey Meijboom; Stefan van Kampen; Melvin van Eijk; Alex Smaling; Jari Damen (Kris de Oude); Leon Nigg; Vincent vd Horst; Kevin Mackay ; Mayles Glen (Jeffrey de Snayer) ; Damian de Jong; Robin Rijnaarts

Wissels:

Kris de Oude; Jeffrey de Snayer; Marvin Fernandez Iglesias; Tristan van Dijk