Verslag v.v. Pernis – Rockanje 2-2 (1-0)

Rockanje 1

Mannen, 1, 3e klasse D

10 maart 2018 14:30

Onbekend

Als er al een wedstrijd belangrijk mag worden genoemd, dan is het de wedstrijd tegen de degradatie met als tegenstander Rockanje dat op de laatste plaats staat, wel.
Met in de gelederen een aantal spelers die terug zijn gekomen na hun blessures zou het toch mogelijk moeten zijn om op een niveau te komen om het verschil op de ranglijst met Rockanje zodanig groot te maken dat de moed hen in de schoenen zou moeten zakken.
Met dank aan balsponsor Damen en onder toeziend oog van de pupil van de week Sem Giele werd er om half drie afgetrapt waarbij gesteld mag worden dat slechts een overwinning

goed genoeg is. Met dank aan Roel van der Horst die deze middag bereid is gevonden om als assistent-scheidsrechter te fungeren hetgeen hem voortreffelijk afging.

In het eerste kwartier van de 1e helft was het aftasten van beide kanten waarbij Rockanje als eerste een kans kreeg welke bekwaam door Marvin werd verijdeld. Aan de andere kant was het Gino die middels een schot de keeper van Rockanje aan het werk zette.

Gedurende het vervolg van deze helft viel er niet echt veel te genieten en het leek of de spanning van had gekregen op de spelers. Kleine kansjes volgden elkaar aan beide zijden op maar echt gevaarlijk werd het niet. Totdat Ivan een schot op het doel van Rockanje los liet en kort hierna Robin hetzelfde nog eens probeerde waarbij de bal plots voor de voeten van Bjorn kwam die goed schoot en tekende voor een 1-0 ruststand. Wel waren er nog een goede redding van Marvin nodig en een net naast het doel gaande vrije trap van Rockanje om opgelucht aan de thee te gaan.

Bij aanvang van de 2e helft had Robin plaatsgemaakt voor Mayles en leek het even een rommelige 2e helft te worden. Veel passes bereikten niet de man waarvoor zij bedoeld was. Als dan ook nog de scheidsrechter, de heer Moussaoui, die ook nog eens overdreven veel gele kaarten uitdeelde, een terecht vlagsignaal voor buitenspel van een van de aanvallers van Rockanje negeert, is de 1-1 geboren.

Gelukkig voor v.v. Pernis duurde het niet lang eer er weer een goede stand op het scorebord verscheen na een geweldige actie met daaropvolgend een loepzuiver schot van Kevin Mackay. 2-1

Vervolgens golfde het spel op en neer met slechts schaarse kansen voor de beide doelen. In de slotfase gebeurt waar niemand rekening mee had gehouden. Aan de zijkant van het strafschopgebied viel/struikelde Izak over zijn tegenstander en scheidsrechter Mousaoui was onverbiddelijk, strafschop Rockanje.

Hierbij werd Marvin kansloos gelaten en de eindstand werd bepaald. Helaas met nog maar 3 minuten te spelen waarbij alles nog werd geprobeerd maar het mocht niet zo zijn. De afstand met Rockanje blijft in ieder geval staan en we hebben alles nog in eigen hand.

Opstelling Pernis:

Marvin Fernandez-Iglesias; Milan Goudzwaard; Melvin van Eijk; Alex Smaling; Jesse Bouman; Izak Lavooij; Ivan Oversluizen; Kevin Mackay; Gino Blom ; Bjorn van Kwawegen; Robin Rijnaarts.

Wissels: Mayles Glen; Bart van der Steen; Stefan van Kampen; Mitchell Speksnijder en Damian de Jong

Pupil van de Week