Wedstrijdverslag Rozenburg 1 - v.v. Pernis 1

Mannen, 1, 3e klasse D

14 oktober 2017 14:30

Onbekend

Vandaag staat de wedstrijd tegen Rozenburg op het programma een tegenstander waar tegen wij de laatste jaren meestal goed speelden maar wel altijd na afloop met lege handen stonden.

Zeker na de slechte seizoenstart met 3 nederlagen een mooie uitdaging om ook deze slechte reeks tegen Rozenburg te doorbreken.

Fantastisch weer , lekker veld en met toch ook weer genoeg Pernissers langs de lijn, (waaronder veel spelers van het 2e waarvan de wedstrijd tegen RVVH niet doorging) begint Pernis voortvarend aan de wedstrijd.
Er is niets te zien van mogelijke invloed van de slechte seizoenstart en we zijn vanaf het begin voetballend de bovenliggende partij met een aantal goede aanvallen en ook goede kansen voor Mayles en Kevin.

Helaas valt al heel snel Alex uit met een blessure maar zijn positie wordt ingevuld door de goed invallende Jari.
Uit het niets valt uit een vrije trap van Rozenburg (matig verdedigd door Pernis) en verlengd door de spits van Rozenburg de 1-0.

We laten zien dat we ook deze tegenslag op de juiste manier verwerken d.m.v. het veelal via het middenveld proberen de oplossingen te zoeken en komen snel op 1-1.
Bart onderschept op het middenveld weer eens de bal en speelt deze in 1 keer strak in op Kevin die goed aanneemt en van net buiten de zestien uithaalt 1-1.

Goed om te zien is dat we telkens de vrije man op het middenveld weten te bereiken en vandaar de zijkanten zoeken waar vooral Mayles zijn directe tegenstander meermaals zijn hielen laat zien en van daaruit een aantal goede voorzetten komen.

Uit een van deze goed opgezette aanvallen komt de goed spelende Jeffrey prima door in het centrum en bereikt met een mooie steekpass Kevin die alleen op de keeper afgaat, op het moment dat hij uit wil halen wordt hij dusdanig aangetikt tegen het schietbeen dat de scheidsrechter de bal terecht 11 meter legt. De strafschop wordt benut door Jeffrey en we staan terecht op 1-2.

Rozenburg krijgt ook nog wel een aantal kansen, waarvan er een op miraculeuze wijze niet achter Jeffrey M. verdwijnt, maar dit komt meer voort uit slordigheden van Pernisser kant, dan als gevolg van goed opgezette aanvallen door Rozenburg. Rozenburg loert erg op de counter en speelt heel vaak de lange bal door de lucht die vaak voor Izak, Melvin of Jari zijn.

Na de rust verzuimt Pernis om in het 1e kwartier een aantal goede kansen niet te benutten , waaronder een hele grote via de voor Bjorn ingevallen Damian, en scoort Rozenburg toch de 2-2.
Hierna ontstaat een wedstrijd waarin beide partijen een aantal kansen krijgen maar niet weten te scoren.

In het laatste kwartier zien we , net als in eerdere wedstrijden, wel de krachten weg vloeien en wordt de leeg gespeelde maar weer goed spelende Bart nog vervangen door Lester en vindt er vooral veel strijd plaats, waarbij onze jonkies Jesse en Milan zich ook in de duels positief onderscheiden.
Voetballend blijft Pernis echter wel de bovenliggende partij en uit een diepte pass van Melvin komt Mayles alleen voor de keeper en boogt hij van buiten de zestien keurig de 2-3 binnen.

Er wordt hard gestreden om deze 2-3 over de streep te trekken. Dit lukt uiteindelijk en de ontlading is dan ook groot na deze eerste overwinning.
De overwinning is terecht op basis van het betere veldspel ondanks dat Rozenburg net als Pernis wel een aantal kansen onbenut heeft gelaten.

Volgende week richting NBSVV uit en met dezelfde wedstrijdinstelling en spelopvatting liggen daar ook mogelijkheden.

Opstelling Pernis:
Jeffrey Meijboom; Milan Goudzwaard; Melvin van Eijk; Alex Smaling (Jari Damen);Jesse Bouman; Izak Lavooij;Jeffrey Schroevers;Bart van der Steen (Lester van Kaam) ;Mayles Glen ; Kevin Kroon; Bjorn van Kwawegen (Damian de Jong) Bart van der Steen.