Verslag v.v. Pernis – IJ.v.v. de Zwervers

Mannen, 1, 3e klasse D

23 september 2017 14:30

We zijn weer begonnen!

Vandaag op ons (bijna) gereed zijnde complex (het kunstgrasveld nadert zijn voltooiing, nu de aanverwante zaken als bestrating en schoonmaken van het pad nog) de start van een nieuwe competitie met veel nieuwe gezichten bij de spelers en een gewijzigde trainersstaf in de personen Bob de Boer en Dennis Drenthe en ook een nieuw aangesloten elftalleider in de persoon van Cor van der Horst. Wel nog steeds aanwezig met al hun verdiensten Floor Lodder (assistent scheidsrechter) en Cees den Ouden (verzorger) en Theo Wilhelm ( mva).

Vanwege het feit dat in de staart van de vorige competitie een aantal spelers de v.v. Pernis hebben verlaten is het logisch dat er ook veel nieuwe namen op het inmiddels nieuwe digitale wedstrijdformulier staan. Dit brengt dan wel met zich dat we over een selectie beschikken met leeftijden van 17 tot en met 35 jaar beschikken en meer dan 80% bestaat uit Pernissers of spelers met een Pernis verleden.

De eerste wedstrijd, onder het toeziend oog en met een gesponsorde wedstrijdbal ,van onze hoofdsponsor van de Jong financiële bemiddeling,  Arco Ketting, is er gelijk een van waarin we hopen te zien dat al het werk in de voorbereiding zijn vruchten heeft afgeworpen.

Een wedstrijd  waarin we verzorgd spelen en de nodige kansen hebben om op een voorsprong te komen. Er volgen een aantal aanvallen waaruit meerdere gelegenheden zijn om op voorsprong te komen. Niets is helaas minder waar want waar wij toch een aantal goede mogelijkheden hebben om een op dat moment licht voordeel voor de onzen om te zetten in een verschil op het scorebord lukt dat niet. Of het scherpte is of pech, is niet te zeggen, misschien wel beiden.

Aan de andere kant is het wel IJ.v.v. de Zwervers dat de score opent.

Nog geen reden om te wanhopen gezien het spelbeeld. Maar als dan in het verloop van de wedstrijd ook nog de 0-2 op het bord verschijnt wordt het toch een stuk lastiger. Met het inbrengen van de wissels hoop je natuurlijk nog iets te forceren maar hiermee werd het spel er helaas niet beter op. Minder goed verzorgde aanvallen, minder kansen, en als dan ook nog een aan ons terecht toegekende strafschop niet goed ingeschoten is en door de keeper uit zijn doel wordt geranseld is het wel gedaan.

Zeker geen reden om te wanhopen want een groot deel van de wedstrijd hebben we laten zien dat we niet minder dan de tegenstander van vandaag waren en verdienden we zeker wel een punt.

Het was goed om te zien dat misschien wel mede door de weersomstandigheden het sportpark Pernis goed gevuld was en vooral ook gezellig en we hopen dat over 14 dagen zeker weer te kunnen stellen. Steun de ploeg want zij verdienen het en zullen ons zeker niet teleurstellen.

Met een goede instelling en werklust gaan de resultaten er zeker aankomen.

Volgende wedstrijd : dinsdag a.s. om 20.00 uur op het terrein van R.D.M. voor de beker en zaterdag 30 september om 14.30 uur bij f.c. Binnenmaas.

Opstelling Pernis:

Jeffrey Meijboom; Milan Goudzwaard; Alex Smaling; Melvin van Eijk; Jesse Bouman; Ivan Oversluizen; Mayles Glen; Jeffrey Schroevers; Bart van der Steen; Kevin Kroon; Bjorn van Kwawegen

Wisselspelers: Jeffrey van Offeren; Lester van Kaam; Vincent van der Horst; Stefan van Kampen en Justin Schipper.

Gele kaart: Alex Smaling en Ivan Oversluizen