Verslag Rockanje 1 - v.v. Pernis 1 0-0 (1-0)

Rockanje 1

Mannen, 1, 3e klasse D

4 november 2017 14:30

Onbekend

Steeds meer afvallende (langdurig) geblesseerde spelers, ook weer vandaag, waardoor er een inmiddels op meerdere plaatsen gewijzigd elftal stond t.o.v. een aantal weken geleden. Uiteraard mag dit niet uitmonden in een zodanige verzwakking dat we de tegenstander van vandaag, Rockanje dat nog zonder overwinning in deze competitie was, niet van voldoende repliek kunnen dienen.

De eerste helft was er echter een die niet om over naar huis te schrijven was, van beide kanten overigens. Veelvuldig balverlies  weinig vlotte combinaties en al helemaal te weinig gebruik gemaakt door ons van de zwakte van Rockanje welke op de flanken lag.  Onder het toeziend oog van de wekelijks in grote getale meegekomen toeschouwers vanuit Pernis ( toch heel positief ) ontspon zich een wedstrijd die tot aan de rust ook geen overwinnaar verdiende.

Daar waar het voetbaltechnisch niet lukt moeten we het hebben van een voldoende portie strijdlust, en de absolute wil om deze belangrijke wedstrijd te winnen ,maar ook dit was vanaf de zijkant in ieder geval niet te zien. Derhalve dan ook een ruststand van 0-0.

Na de thee leek het er even op dat Pernis aan ging zetten en een iets hoger speltempo ging hanteren. Dit resulteerde al na 4 minuten in een kans 1 op 1 van Kevin met de keeper van Rockanje. Helaas voor ons, te snel geschoten en misschien wel enigszins onderschat wat er mogelijk te halen viel.

Al snel hierna vervielen we in het spel van de 1e helft waarbij de betere mogelijkheden ook nog veelal in het voordeel van de thuisploeg waren.  In de 51e minuut ging de bal van Rockanje nog net naast het doel van Marvin, maar in de 74e minuut verdween de bal toch in het doel van Pernis. Vanuit een voorzet van rechts, tastte Marvin mis en werd de bal ingekopt hetgeen een domper was voor de onzen.

Vervolgens werd geprobeerd met het inbrengen van een debuterende A-speler Zidane  Lo-Kioeng- Shoe om wat meer individueel vernuft en snelheid  binnen de lijnen te brengen, ondanks wat pogingen daartoe van Zidane kon dit de wedstrijd niet doen kantelen.

Slechts 1 grote kans was er nog voor Mayles die een niet goed verwerkte bal van de keeper van Rockanje voor het inschieten had maar hopeloos voorlangs schoot.

Eindstand hierdoor 1-0 voor Rockanje en misschien zelfs niet geheel onverdiend,dus uithuilen , de mouwen opstropen, keihard (vooral met z’n allen) trainen, en op naar de volgende wedstrijd over 2 weken thuis tegen G.H.V.V.

Ook wel eens goed om te melden en hier dank te zeggen aan de spelers Kevin en Tristan van het 2e die na hun wedstrijd in Barendrecht rechtstreeks door kwamen naar Rockanje om als wissel aan te schuiven net als Rutger en Zidane van de A nadat hun wedstrijd op het allerlaatste moment niet door ging. Klasse mannen

Opstelling Pernis:
Marvin Fernandes Iglesias; Vincent van der Horst (Zidane); Melvin van Eijk; Jari Damen; Ivan Oversluizen; Izak Lavooij; Jeffrey Schroevers; Kevin Kroon; ; Jesse Bouman; Bart van der Steen en Mayles Glenn.