Verslag v.v. Rozenburg 1 - v.v. Pernis 1

4 maart 2017 14:30

Helm, mevr L.J. van der

Onbekend

Vandaag naar Rozenburg om de afgelaste wedstrijd van twee weken geleden in te halen. Door afwezigheid van Heidemer (neusherstel) en Andre (cursus) een iets aangepast elftal waarvan hetzelfde mag worden verwacht qua resultaat als met de afwezigen.

Een Pernis dat met name in de eerste helft de bovenliggende partij is en dat met kansen in de eerste tien minuten al het verschil had kunnen/ moeten maken. Beide keren vanuit een goede voorzet vanaf de rechterflank waarbij de afwerking niet opleverde wat we zo hard nodig hebben, namelijk doelpunten.
Op deze manier doen we ons zelf vreselijk tekort want mede hierdoor lijkt het alsof we er met z’n allen niet veel van kunnen.
Dat is echt niet zo. Gecreëerd word er genoeg, het veldspel is weliswaar qua tempo misschien niet hoog genoeg om snel het verschil te maken, maar de inzet, beleving en positieve insteek om een wedstrijd winnend af te sluiten zijn zeker ook vandaag weer aanwezig.
Wel moest er meer gebruik worden gemaakt van de buitenkanten want daar lag de ruimte.
Een uitval van Rozenburg leverde nog het nodige gevaar op maar dit werd ten koste van een gele kaart door Stefano opgelost. Dit is een gele kaart in het belang van de wedstrijd.

De tweede helft met ongewijzigde elftallen begonnen en eigenlijk weer niet veel aan de hand tot Rozenburg via een goedlopende aanval de 1-0 inschoot door Joris van Driel.
Wat volgde was druk zetten door v.v. Pernis met het risico op meer ruimte bij ons achterin.
Grote kansen kwamen er voor ons niet, wel voor Rozenburg, maar waar dat nodig was redde Niels en op de doellijn nog een keer Vani zodat de hoop op een resultaat bleef bestaan.

Met ongeveer tien minuten voor het einde nog een aanvallende wissel door Damian in te brengen ten koste van Marvin en het veelvuldig mee in de aanval gaan van Izak werd de poort helemaal open gezet.
Dat dit in de blessuretijd nog een doelpunt voor Rozenburg opleverde was slechts voor de statistieken.
Wel nog een compliment voor de scheidsrechter mevrouw van der Helm die het spel goed aanvoelde en niet opvallend (dus goed) aanwezig was.

Volgende week weer een uitwedstrijd en wel bij GOZ dat vandaag wel de punten in huis hield, dus voor ons een zeer belangrijke wedstrijd om uit de degradatiezone weg te blijven.
Twee keer goed trainen en alles er aan doen om je veilig te spelen en met het spel van de afgelopen periode moet dit zeker kunnen.

Opstelling Pernis:
Niels Ketting; Vani Mendes; Adilson Dias de Barros; Izak Lavooij; Marvin Erwich (Damian de Jong); Stefano Garcia Tavares; Niels Vedder; Jordy Wemelsfelder; Bart van der Steen; Michel Tavares; Michel van ’t Zant.

Verslag + foto's van VV Rozenburg vindt u hier (met dank aan Ruud Vermeer)