Verslag Rhoon 1 - v.v. Pernis 1

Bend, A. van der

Link naar foto's 1
Link naar foto's 2

Na de goede overwinning vorige week op vv Charlois volgde vandaag de uitdaging om Rhoon van het kampioenschap af te houden.
Het is de laatste maanden zeker geen nieuw gegeven maar t.o.v. de wedstrijd tegen Charlois waren er weer om diverse redenen een 4-tal afwezigen.
Omdat we dit nu inmiddels wel gewend zijn gaan we vandaag gewoon een resultaat proberen te bereiken met de wel beschikbare spelers waar de trainers hun volste vertrouwen in uitspreken.

Start opstelling:

Niels Ketting;Melvin van Eijk;Jari Damen; Jeffrey de Snayer;Stefan van Kampen;Clay Samy;Izak Lavooij;Leonard ’t Hart; Gino Blom;Damian de Jong en Kevin Kroon

Wissels: Jeffrey van Offeren, Leon van Vliet ; Tristan van Dijk; Marvin Fernandez Iglesias; Vincent van der Horst.

Vanaf het eerste fluitsignaal van de deze middag opmerkelijk aanwezige arbiter liet vv Pernis zien dat ze er vol voor gingen en geen ontzag hadden voor de toekomstig kampioen.
Zowel achterin geconcentreerd verdedigend en op het middenveld onder aanvoering van onze aanvoerder Izak werd er gestreden voor elke bal.
Mocht er toch een kans ontstaan voor Rhoon dan was daar vandaag altijd nog Niels die
tegen zijn toekomstige club een aantal fraaie reddingen verrichte en lange tijd niet te passeren was.

Complimenten voor de totale ploeg dat er zonder zelf tot grote kansen te komen gestreden bleef worden voor elke meter. Naarmate de wedstrijd in de 2e helft vorderde nam , heel begrijpelijk, de vermoeidheid zichtbaar toe en kon Rhoon toch nog verdiend de 1-0 en 2-0 maken. In de 2e helft vielen ook nog in Jeffrey / Tristan en Leon.

Al met al hebben we vorige week en vandaag laten zien dat we in de 3e klasse thuis horen.
Volgende week kunnen we dit op eigen kracht tegen NBSVV veilig stellen als we het kunnen opbrengen om nogmaals met dezelfde inzet en bereidheid voor elkaar te willen knokken, moet dit gaan lukken.

Ik heb er alle vertrouwen in en verwacht ook vanuit de Club veel supporters langs de lijn om de jongens te ondersteunen in deze belangrijke wedstrijd en alsnog het hectische seizoen goed af te sluiten.
Hierbij dan ook nog mijn verzoek aan de leiders van de jeugdelftallen om ook al onze jeugdleden zoveel mogelijk te vragen om onze jongens aan te moedigen, laten we er een mooie dag van maken met zijn allen en wij zullen dan ook zorgen voor limonade en een happie /zakje chips.

We rekenen op jullie allemaal, tot volgende week zaterdag.