Verslag v.v. Pernis 1 - Charlois, sv 1

22 april 2017 14:30

Lindhout, M.A.

Onbekend

Na twee weken van rustig overzien hoe we er met z’n allen voor staan en vooral hoe we verder moeten. Door het verlies tegen W.F.B. waarbij we op alle fronten waren afgetroefd moest er wel wat gebeuren. Dat is aan het koppel Dennis Drenthe en Bob de Boer wel besteed.

Alles rustig beoordeeld en waar volgens hun nodig wat aanpassingen gedaan die wellicht voor velen wel wat verrassingen brachten.

Deze middag tegen een v.v. Charlois waar we in de heenwedstrijd nog met 1-0 verloren en die 6 punten boven ons stonden. Vandaag dus een cruciale wedstrijd in de strijd om lijfsbehoud.

Al direct na aanvang van de wedstrijd was het in de 3e minuut Damian die de bal vanaf rechts goed voor gaf waardoor Kevin al direct kon toeslaan. Direct hierna had Pernis nog de mogelijkheid om de stand verder in hun voordeel uit te bouwen maar zoals vaker viel het doelpunt aan de andere kant. Na een mislukte doeltrap van Niels werd er net buiten de zestien meter een overtreding begaan. De hiervoor door scheidsrechter Lindhoudt gegeven vrij trap werd matig ingeschoten maar helaas, en gelukkig kunnen we zeggen dat dit dit seizoen nauwelijks is voorgekomen, was Niels niet alert genoeg om de bal voldoende te keren.

Geen reden om bij pakken neer te gaan zitten maar meer een aansporing om juist voluit de duels aan te gaan en te willen winnen. Dit resulteerde in veel aanvallen in de richting van het doel van Charlois waarbij in minuut 36 Niels Vedder een vrije trap vanaf de rechterkant, gedragen door wind, direct in het doel trapte. Als dan net voor de rust in minuut 43 een vrije trap vrijwel in het midden voor het doel door Niels V. binnen wordt geschoten is het lekker rusten met 3-1. Nog niet veel voorgekomen dit seizoen maar wel heel lekker.

Direct na rust, geen wijzigingen aangebracht, volgen er al direct twee vrije kansen voor Damian en Kevin, maar beide worden te gehaast geschoten. Wel valt toch ook nu weer snel, in minuut 52, het volgende doelpunt voor Pernis door een goeie trap van Kevin.
Wat volgt is een geïrriteerd Charlois dat bij vrijwel elke vermeende overtreding verbaal verhaal haalt bij de scheidsrechter. Het levert ze 3 gele kaarten op en even later na een forse overtreding op Melvin van Eijk ook nog een rode kaart. Voor Pernis geldt enkel nog het heel en zonder onnodige kaarten uitspelen van de wedstrijd.

Tot slot komt van uit een hoekschop van Niels V. een kopbal bij de tweede paal die door Izak weer terug wordt gelegd waardoor Damian, met z’n hoofd, de eindstand van 5-1 maakt.

Een prima middag, geen uitblinkers te noemen daar een ieder zich uitstekend van zijn taak heeft gekweten, drie belangrijke punten en vooral een positief gevoel waarmee we de laatste fase van de competitie kunnen ingaan. Maar bedenk vooral dat we er nog zeker niet zijn. In de wedstrijden tegen Rhoon, N.B.S.V.V. en Vlotbrug moet minimaal hetzelfde op de mat gelegd worden als vandaag. Help elkaar en laat je niet ontmoedigen als je een keer niet bij de eerste selectie zit, het kan volgende keer zomaar anders zijn.

De laatste loodjes ………

Basisopstelling:
Niels Ketting; Melvin van Eijk; Izak Lavooij; Ivan Oversluizen; Damian de Jong; Niels Vedder; Gino Blom; Jeffrey de Snayer; Jari Damen; Marvin Erwich en Kevin Kroon.

Wisselspelers:
Samy Clay; Jeffrey van Offeren; Leo ’t Hart; Leon van Vliet en Jeffrey Meijboom