Verslag WFB 1 - vv Pernis 1

8 april 2017 14:30

Durgunsu, Y.

Onbekend

Na de hectiek van vorige week vandaag de zeer belangrijke wedstrijd tegen WFB met de mogelijkheid om de voorsprong op de naaste belagers m.b.t. de degradatie plekken te vergroten.

T.o.v. de wedstrijd van vorige week hadden Bob en Dennis een aantal wijzigingen doorgevoerd. Zo begon Niels Vedder op het middenveld samen met Patrick Schenk i.p.v. Vincent van der Horst en Nico Waltmans.

I.v.m. de ontstane spelersbezetting bij zowel 1 als 2 is het prettig om te weten dat de bereidwilligheid uit de club en ook vanuit ons 3e aanwezig is om de laatste weken van het seizoen zowel bij 1 alsmede bij 2 indien nodig aan te sluiten.

Op de bank bij het 1e zaten vandaag dan ook Jeffrey van Offeren en Ivan Oversluizen naast Clay Sami en Marvin Iglesiaz en ook bij het 2e was er de noodzakelijke aanvulling vanuit het 3e en de jeugd om het 2e te complementeren.

Ondanks dat we weten dat we alle zeilen bij moeten zetten en dat we ook weten dat we kwalitatief hebben ingeleverd bleek vorige week dat met een inzet van 150% van alle spelers we het op die manier elke tegenstander moeilijk kunnen maken en in staat moeten zijn toch nog de broodnodige punten te kunnen verzamelen.

Als we echter minder dan 150% geven en ook in de duels niet thuis geven zal het moeilijk worden om punten te pakken. Laagvlieger WFB gaf ons daar toch wel een lesje in dat je ondanks misschien mindere voetballers je met beleving /strijd/ inzet en duelkracht ( ook weleens over het randje) een wedstrijd kan winnen.
Ik praat hier bewust niet over het niveau van het voetbal wat we speelden omdat dat pas van belang is als je eerst zelf je onderlinge wedstrijd van je directe tegenstander dien te winnen want dan kom je vanzelf aan het voetballen toe.

Ik maak het deze keer niet lang want na een ruststand van 0-0 eindigde de wedstrijd via 1-0 / 2-0 / 2-1 Niels Vedder in een terechte 3-1 nederlaag ondanks een aantal betwistbare arbitrale beslissingen.

De les uit deze wedstrijd moet dan ook zijn dat als wij in de volgende wedstrijd op 22 april tegen vv Charlois dezelfde beleving en duelkracht van onze tegenstander van vandaag op kunnen brengen wij in staat moeten zijn de punten dan in Pernis te houden met welke elf spelers we dan ook op het veld zullen staan.
Kom op mannen de komende 2 weken lekker en goed trainen om klaar te zijn voor vv Charlois op 22 april.

Basisopstelling:
Niels Ketting; Jari Damen; Melvin van Eijk; Izak Lavooij; Marvin Erwich ;Bart van der Steen; Damian de Jong ( Jeffrey van Offeren); Gino Blom (Clay Samy); Niels Vedder ; Patrick Schenk (Ivan Oversluizen)en Kevin Kroon.