Verslag v.v. Pernis 1 - Gravendeel 1

1 april 2017 14:30

Hartog, J.P. den

Onbekend

Voor de verandering gaan we dit verslag beginnen met de opstelling van de v.v. Pernis van deze zaterdag:

Basisopstelling:

Niels Ketting; Melvin van Eijk; Vincent van der Horst; Izak Lavooij; Bart van der Steen; Damian de Jong; Gino Blom; Nico Waltmans; Jari Damen; Marvin Erwich en Kevin Kroon.

Wisselspelers:
Samy Clay; Martijn Moens; Gino Binnendijk en Marvin Fernandez-Iglesias.

Nee, dit is geen 1 april grap.
Voor de opmerkzame lezer mag hier al uit blijken dat niets hetzelfde is deze dag, een aantal “nieuwe” namen in de lijst en daar aan gekoppeld een aantal ontbrekende namen.
Tel hierbij nog eens op dat als trainer/coach Bob de Boer op de bank zat en je weet dat er iets heel anders is geworden bij v.v. Pernis.

Afgelopen donderdag heeft de hoofdtrainer Silvino Soares na een verschil van mening of zoals je wilt een verschil van inzicht het besluit genomen om direct te stoppen met zijn activiteiten als trainer van onze club.
In zijn kielzog hebben ook Servulo Oliveira en een aantal van de selectiespelers eenzelfde besluit genomen. Een en ander hangt samen met de gebeurtenissen van enkele weken geleden na afloop van de wedstrijd en daar aan gekoppelde maatregelen van het bestuur.

Dankzij de inspanning van verschillende mensen binnen de club, hierbij wil ik voor eens de namen van Bob de Boer, Johan Molendijk en Jacco Hoekman vermelden want zonder hen was het niet gelukt om deze zaterdag zowel 1 als 2 goed te bemannen. Daarbij past ook veel dank aan de “jongens” die bereid waren de open gevallen plaatsen in te vullen.

Dan de wedstrijden van vandaag van 1 en 2. Om 12 uur speelde het 2e elftal tegen Smitshoek en ondanks het verlies met 0-4 werden er toch ook nog voldoende kansen gecreëerd om bij een 0-2 tussenstand nog 1 en misschien zelfs wel 2 doelpunten te maken.
Helaas voor de onzen niet gelukt maar toch een waardig optreden.

Bij de wedstrijd van het 1e een onwennig begin hetgeen met zo veel mutaties ook niet anders kon. De eerste helft wel een ploeg gezien die de absolute wil welo in zich had om tot een resultaat te komen.
Er werden een aantal kansen, weliswaar niet hele grote, gecreëerd, maar in de afwerking werd nog de broodnodige scherpte gemist. Helaas voor ons was het ’s-Gravendeel dat vier minuten voor rust uit een hoekschop, in eerste instantie nog weg gebokst door Niels, maar in de rebound door een kluwen van benen geschoten op 0-1 kwam en hiermee ook de rust in ging.

In de tweede helft een onveranderd elftal dat er werkelijk alles aan heeft gedaan om tot een betere uitslag te komen. Dit lukte voor ons helaas niet, ook niet met de wissel van de moe gestreden Gino door Clay.
Vervolgens was het in de laatste minuut nog na een overtreding welke door scheidsrechter den Hartog niet werd bestraft een doelpunt voor de bezoekers uit ’s-Gravendeel waardoor de einduitslag 0-2 werd.

Zeker geen reden tot wanhoop vandaag want met een instelling als deze zullen er zeker nog de nodige punten worden behaald om het derdeklasseschap te continueren. Laat met z’n allen zien dat we achter de ploeg staan en dat wij hun willen helpen daar waar nodig om dat doel te bereiken. Volgende week de belangrijke uitwedstrijd bij WFB in Oude Tonge en volop de strijd aan gaan dan komen we er wel.