Verslag RHS 1 - v.v. Pernis 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse D

25 maart 2017 14:30

Sahan, M.

Vandaag de altijd lastige uitwedstrijd voor de vv Pernis bij RHS.
In vergelijking met de wedstrijd van vorige week was Adilson geschorst en werd Damian zijn vervanger met dat verschil dat Jordy op links ging spelen en Damian op rechts.

Na een zeer afwachtend begin van beide partijen nam vv Pernis al snel de regie in handen door de duels fel in te gaan en ook vaak de 2e bal te veroveren.

Dit leidde na 20 minuten mede tot balverlies aan de zijde van RHS in hun eigen zestien meter waardoor Michel T. in balbezit kwam, Michel draaide daarna goed weg bij zijn directe tegenstander die niets anders kon doen dan Michel neerleggen.
Tot verbazing van de meeste aanwezigen besloot , de overigens goed fluitende scheidsrechter ,niet om de bal op de stip te leggen.

Net als in de voorgaande wedstrijden stond de verdediging goed en daarom was het doodzonde dat uit het niets de 1-0 op het bord kwam.
Een verre trap uit de verdediging van RHS kwam achter onze verdediging terecht en doordat de communicatie tussen Niels en de verdediging niet goed was kon de spits van RHS dan aan de bal komen en als hij ook het directe duel wint schuift hij de bal achter Niels 1-0.

RHS was in de 1e helft hooguit dreigend met wat pogingen van afstand maar de vleugelaanvallers van RHS werden goed verdedigd door Vani en Heidemer en in het centrum vocht Izak goede duels uit met de sterke spits van RHS en was Stefano net als de laatste weken een betrouwbaar slot op de deur.

De beste kansen in de 1e helft , naast de niet gegeven strafschop ,was een vrije trap van Andre die de keeper van RHS nog net op de lat kon tikken en Damian kwam een keer alleen en langs de keeper van RHS maar speelde de bal iets te ver voor zich uit, ook een afstandschot van Bart zeilde maar net over.
We moesten in de 1e helft Stephan vanwege een blessure vervangen door Marvin waardoor Heidemer doorschoof naar het middenveld.

Ook in het begin van de 2e helft gingen wij goed van start met een agressief en goed spelende Bart die voorop ging in de strijd en ook Andre en Heidemer die veel duels wonnen op het middenveld.
Na 20 minuten in de 2e helft vielen de krachten wat weg aan Pernisser kant en nam RHS het heft in handen en mede door het weggeven van meer ruimte en het door Pernis meer doorschuiven van mensen konden de spitsen aan RHS kant nu wel veel dreigender worden.

Pernis kreeg nog een goede kans voor Jordy maar nu was het toch vooral RHS die kansen creëerde die mede door goed keeperswerk van Niels niet leidde tot een grotere achterstand.
RHS kwam toch uiteindelijk uit een hoekschop op 2-0.

In de 2e helft werden Damian en Michel T nog vervangen door Bryan Vieira en Stefan van Kampen.

Resumerend hebben we 60 minuten een goed spelend Pernis gezien vooral qua veldspel, waarbij we wel ondanks het veldoverwicht te weinig kansen afdwingen.
Volgende week thuis tegen ’s Gravendeel en ook deze wedstrijd is weer belangrijk omdat we nog steeds een aantal wedstrijden dienen te winnen om voorgoed uit de gevarenzone te komen, tevens kunnen we dan revanche nemen op de kansloze 3-0 uit-nederlaag.

Opstelling Pernis:

Niels Ketting; Vani Mendes ; Izak Lavooij; Stefano Tavares; Heidemer Semedo; Andre Almeida ; Stephan October (Marvin Erwich);Bart v.d. Steen; Jordy Wemelsfelder; Michel Tavares (Stefan van Kampen); Damian de Jong (Bryan Vieira)