Verslag v.v. Pernis - SSS 1

18 maart 2017 14:30

Witte, M.M. de

Onbekend

Vandaag de wedstrijd tegen S.S.S. welke in de heenwedstrijd nog onterecht verloren ging, dus alle reden om het vandaag stevig aan te pakken. Eerst nog weer genoten van het 2e dat tegen N.B.S.V.V. de punten in huis hield en zodoende steeds meer op een
veilige plaats komt te staan.

Dan naar de wedstrijd van het eerste wat in het begin van de wedstrijd eigenlijk speelde als het weer, onstuimig en triest, maar niet zo dat S.S.S. hier gebruik van kon maken.
Al was het wel S.S.S. dat de eerste kans in de wedstrijd kreeg, gelukkig ging het schot naast het doel van Niels. Niet veel later kregen wij, nadat langzamerhand er iets meer controle over de wedstrijd kwam, via Bart een kans met een schot op de keeper en vervolgens de rebound voor Niels Vedder die te zacht inschoot.

Kort hierop verrichtte Niels Ketting een cruciale redding. Goed stand houden tot aan de rust en helaas met een gele kaart voor Michel Tavares, voor meerdere lichte overtredingen kort na elkaar.

Wat er in de rust is gezegd weet ik niet, maar Pernis kwam heel anders uit de kleedkamer. Meer dadendrang, vastzetten van de tegenstander en resoluter ingrijpen en van daaruit zelf de kansen creëren.
Dit had tot gevolg dat vanuit een hoekschop van rechts Izak de bal nog op de paal trapte en hoe Jordy het deed weet niemand (gerucht gaat met z’n achterwerk) maar de bal verdween toch over de doellijn.

Na dit doelpunt op zoek naar een tweede maar het tegenovergestelde gebeurde, volgens Floor die nog met een vlagsignaal probeerde te voorkomen dat de ingeschoten bal vanuit buitenspelpositie het doel in ging, maar volgens scheidsrechter de Witte kwam de laatste bal via een speler van Pernis, derhalve geldig doelpunt.
In het vervolg viel er nog een directe rode kaart aan de kant van S.S.S. na een forse tackle en nog een rode kaart, na twee keer geel, eveneens aan de zijde van S.S.S. Minder sterk in deze situatie was dat Adilson om een gele kaart vroeg aan de scheidsrechter er vervolgens zelf ook een kreeg.
Domme en volkomen onnodige gele kaart dus.

Waar vooraf getekend werd voor een gelijkspel voelde deze uitslag van 1-1 toch nog enigszins als een nederlaag daar we in de slotfase toch nog zeker een drietal kansen kregen voor een overwinning. Om toch nog positief af te sluiten: uit de laatste 8 zeven wedstrijden hebben we 12 punten behaald met als nederlaag de offday bij D.J.S. en de geflatteerde nederlaag bij Rozenburg. Genoeg reden om de komende wedstrijd tegen Rijnmond Hoogvliet Sport als uitdaging aan te gaan en ook daar punten weg te halen.

Opstelling Pernis:
Niels Ketting; Vani Mendes; Heidy Monteira Semedo Damian de Jong); Adilson Dias de Barros; Izak Lavooij; Stephan October; Stefano Garcia Tavares; Michel Tavares; Niels Vedder (Marvin erwich); Jordy Wemelsfelder; Bart van der Steen