Verslag GOZ 1 - v.v. Pernis 1 -

11 maart 2017 14:30

Gurp, J.P.J. van

Onbekend

vv Pernis diende aan te treden in Mijnsherenland bij GOZ en dit was weer een sleutelduel waarbij, bij verlies de onderste plaatsen wel weer heel dichtbij zouden kunnen komen.
We begonnen in het eerste kwartier wel fanatiek om in de wedstrijd te komen en hadden daardoor meer balbezit als GOZ maar waren net zoals in de voorgaande wedstrijden niet voldoende dreigend in de zestien van GOZ.
Er waren voldoende momenten waar we bij betere keuzes grote kansen hadden kunnen creeeren.

Na een minuut of twintig werden er steeds meer duels verloren en werden we ook steeds slordiger in de passing.
Uit deze situaties , dus vooral door balverlies van ons zelf ontstonden uit het niets een aantal kansen voor GOZ.
Niels behoedde ons in deze fase met een aantal goede reddingen voor een achterstand en we kwamen ook goed weg bij een van richting veranderd schot op de paal.
Het bleef tot aan de rust echter 0-0.

Na de rust kabbelde het 1e kwartier voort zonder veel dreiging bij beide goals.
We namen wel langzaam de regie weer in handen en wisten door Jordy, die knap volleerde na een goede voorzet van Vani, de 0-1 te maken.
Heel snel hierna viel ook de 0-2 door Heidemer die goed reageerde op een vrije trap van Adilson die van richting werd veranderd door de muur van GOZ en hierna goed door Heidemer werd afgemaakt.

In de fase hierna vielen er nog 2 onnodige gele kaarten voor Andre , die daardoor geschorst is voor volgende week , en voor Adilson.

De laatste 20 minuten probeerde GOZ wel wat druk te zetten mede door wissels, maar de verdediging en vooral ons centrale verdedigingsduo Izak en Stefano spelen al weken ijzersterk en waren vandaag ook in deze fase niet te verslaan.
Dus geen goede wedstrijd maar we pakken dus , uiteindelijk wel verdiend ook, 3 belangrijke punten.

In de 2e helft kwamen ook nog Michel Tavares, Damian de Jong en Marvin Erwich in het veld voor: Niels Vedder, Mitchel van ’t Zant en Andre Almeida.

Volgende week thuis tegen SSS en wat zou het prettig zijn om eens 2 weken achter elkaar een overwinning te behalen.

Opstelling Pernis:

Niels Ketting; Vani Mendes ; Izak Lavooij; Stefano Tavares; Heidemer Semedo; Andre Almeida (Marvin Erwich); Niels Vedder (Michel Tavares) ;Bart v.d. Steen; Adilson de Barros; Jordy Wemelsfelder; Michel van ’t Zant( Damian de Jong)