Verslag v.v. Pernis 1 - Bolnes 1

18 februari 2017 14:30

Fonseca, O.A

Onbekend

Onder heerlijk voetbalweer moest Pernis nog wat rechtzetten n.a.v. de kansloze nederlaag in de uit-wedstrijd tegen Bolnes.

In deze fase van de competitie kunnen de afwezigen in de selecties door de opgelopen kaartenlast en blessures een rol van belang worden, tel daarbij een aantal afwezigen vanwege vakantie en ziekte en de trainers kunnen gaan puzzelen voor de invulling van de teams.

Net zoals vorige week tegen Botlek begonnen we geconcentreerd aan de wedstrijd en waren we ook in de duels dit keer niet de mindere van Bolnes.
De 1e helft was dan ook een gelijkopgaande wedstrijd met wat kleine mogelijkheden over en weer. Meest opvallend was een afstandsschot van Andre nadat Michel T. de bal goed kaatste op de rand zestien, de keeper van Bolnes stompte de bal bekwaam tot hoekschop.
Opvallend was dat wij veelal de opbouw via de rechterkant lieten lopen waar Jari als rechtsback een verdienstelijk competitie debuut kende tegen een van de betere spelers aan de zijde van Bolnes. Verder stond de verdediging goed met ons centrum Izak en Stefano als zeer betrouwbaar centraal duo zowel verdedigend als in opbouwend opzicht.

In de 2e helft waren we amper begonnen of we stonden op 1-0 uit een corner van Andre waarbij het laatste tikkie gegeven werd door Jordy.
Voordat we hiervan konden gaan genieten scoorde Bolnes echter al de 1-1.

Hierna ontspon zich een gelijkwaardige wedstrijd waarbij nu wel vaker Adilson aan de linkerkant gezocht werd , wat ook leidde tot een aantal kleine mogelijkheden en ook een
goede schietkans voor Adilson zelf vanaf rand zestien die helaas over ging.
Ook Bolnes liet zich in fases gelden en opvallend daarbij was te zien dat Jordy ,die ditmaal noodgedwongen als middenvelder moest fungeren ,diverse malen via een sliding aanvallen van Bolnes onderbrak. We kwamen goed weg bij een wegens buitenspel afgekeurde goal en in de laatste minuten bij een schot van afstand welke Niels op de paal keek.

Uiteindelijk denk ik een terechte uitslag gezien het verloop van de gehele wedstrijd.

Volgende week geen competitiewedstrijd en op 4 maart op naar Rozenburg.

Opstelling Pernis:

Niels Ketting; Jari Damen ; Izak Lavooij; Stefano Tavares; Marvin Erwich; Andre Almeida Niels Vedder ; Adilson de Barros; Jordy Wemelsfelder; Michel van ’t Zant; Michel Tavares