Verslag v.v. Pernis 1 – v.v. Botlek 1

4 februari 2017 14:30

Wolf, R.

Onbekend

Verleden week een totale afgang tegen het laag geklasseerde D.J.S. Tel daarbij op dat we spelers door diverse omstandigheden moeten missen, onder ander Heidemer die afgelopen vrijdag aan zijn gebroken neus is geopereerd en naar verluid minimaal 6 weken nodig zal hebben voor herstel, dat wij hem uiteraard voorspoedig toewensen, en de puzzel kan weer gelegd gaan worden. Door de begeleiding is er een elftal neergezet dat op diverse plaatsen afwijkt van een week eerder.

Wat we nodig hebben is weer inzet, beleving en passie, het willen winnen van een tegenstander die aanzienlijk hoger op de ranglijst staat en waar wij wat dat betreft graag mee willen ruilen. Het begin van deze wedstrijd zag er veelbelovend uit, ondanks een redelijk hoog tempo hield een ieder zoals afgesproken zijn man en werden er weer pittige duels gewonnen. Een tegenvaller was er wel door de gele kaart al vroeg in de wedstrijd voor Melvin van Eijk die kort voor die rust werd gevolgd door een tweede. In de ogen van sommige supporters een te zware straf maar het risico op werd wel genomen. Wel werd de rust met 0-0 gehaald.

De tweede helft met tien man vol aan de bak dus. Wat volgde was een open wedstrijd met aan beide kanten schaarse kansen. Een zwaar veld en een beetje een uitputtingsslag hetgeen het veldspel niet ten goede kwam. Maar ook Botlek stelde hier niet veel tegenover, het was niet aan deze wedstrijd te zien dat het verschil op de ranglijst zo groot was. Dit was vandaag de verdienste van een ploeg die de wil had om zelfs met een man minder een overwinning over de streep proberen te krijgen wat bijna nog lukte uit een kopbal van Michel Tavares die de paal raakte op 4 minuten van het einde. Ook had het kwartje nog de andere kant op kunnen vallen daar Botlek nog een schot op de baal zag belanden.

Conclusie voor vandaag: een compliment aan het team en de begeleiding, een terechte uitslag met hard werken, een verdiend punt met een man minder, en op naar de volgende wedstrijd in Rozenburg tegen de plaatselijke v.v. met hopelijk iets andere weersomstandigheden maar met dezelfde inzet.

Opstelling Pernis:
Niels Ketting; Vani Mendes; Melvin van Eijk; Adilson Dias de Barros; Izak Lavooij; Stefan van Kampen; Stefano Garcia Tavares; Andre Santos Almeida; Jordy Wemelsfelder; Bart van der Steen (Michel Tavares) ; Kevin Kroon (Michel van ’t Zant).