Wedstrijdverslag v.v. Pernis 1 - Vlotbrug, fc 1

10 december 2016 14:30

Delft, R.W. van

Onbekend

Vandaag eens geen uitgebreid verslag van de wedstrijd tegen Vlotbrug, die na het wegsturen van hun aanvoerder, Clint van de Veerdonk, onthoofd waren. Wel een verslag hoe je de dag gaat beleven ondanks het miezerige weer waarop zowel het eerste al het tweede elftal van de club elk 3 punten binnen harken.

De eerste partij van de dag, Pernis 2 tegen Brielle 4, eigenlijk David tegen Goliath, die door de underdog over de streep is getrokken door inzet, passie, beleving en keihard werken. Geen goed voetbal, wel loon na werken door een elftal dat vanwege het doorschuiven van spelers naar het eerste, een veranderde samenstelling op diverse posities, op basis van inzet de punten thuis hield, 2-1.

Tot zover het uitstapje naar het tweede.

Na het voorprogramma was het tijd voor de wedstrijd van 1 tegen Vlotbrug. Na een korte periode van overwicht voor Vlotbrug waren de plekken voor een ieder bij Pernis duidelijk.
Met een voortzetting van het type spel in de wedstrijd tegen NBSVV een week eerder en met een iets gewijzigde opstelling kreeg Pernis al redelijk snel een overwicht.
Als dan ook nog de beste man van Vlotbrug de rode kaart krijgt na 20 minuten en door het goede combinatiespel van Pernis de 1-0 valt, hoop je op een rustige middag.
Die word dan nog even na rust verstoord door de 1-1 van Vlotbrug na slordig balverlies op het middenveld.
Gelukkig voor ons was reeds een minuut later de stand al weer 2-1 in het voordeel van Pernis.
Wat volgde was een reeks van kansen, waarvan een 2-tal met het hoofd, en ik ga vandaag geen namen noemen, maar de wedstrijd werd mede door een eigen doelpunt van Vlotbrug moeiteloos uitgespeeld tot de eindstand van 4-1.

Moraal van het verhaal. Je kunt op diverse manieren een wedstrijd winnen, hoe maakt niet uit, maar als alles samen komt: spelvreugde, acceptatie; inzet; beleving; concentratie (wat is dat ook al weer); werken voor elkaar en vooral het beschikbaar zijn voor het elftal daar waar je die dag nodig bent, en de tweede helft van de competitie kan nog heel leuk worden.

Rest mij enkel nog een ieder te bedanken die op wat voor wijze dan ook heeft bijgedragen aan de eerste seizoenshelft, van spelers, begeleiding, en vooral al die vrijwilligers die vrijwel dagelijks bereid zijn om alles te doen voor hun club, de v.v. Pernis, en allen prettige feestdagen te wensen namens de T.c.

P.s. donderdag 22 december is de laatste trainingsavond en deze wordt als gebruikelijk afgesloten met een hapje en een drankje.

Opstelling Pernis:
Niels Ketting; Vani Mendes ( Melvin van Eijk); Desley van Oosten; Adilson de Barros; Izak Lavooij; Jordy Wemelsfelder; Stefano Tavares; Andre Almeida (Jeffrey de Snaijer); Marwin Erwich; Kevin Kroon en Damian de Jong ( Tristan van Dijk)