Verslag NBSVV 1 - v.v. Pernis 1

3 december 2016 14:30

Born, J.P. van der

Onbekend

In de sport en zeker ook bij voetbal heb je te maken met meer tegenslag als met successen .Bij overwinningen loopt praktisch alles vanzelf en zijn we allemaal vrienden en worden kleine irritaties bijna achteloos voor lief genomen.

Anders ligt dat als bij een hoger verwachtingspatroon er wel erg veel nederlagen zijn en alle (mogelijke) probleempjes ( tis maar voetbal he ) ineens groot gemaakt worden, ook dan is dat de zeer gebruikelijke reactie.

Bij vv Pernis 1 was deze situatie langzaam aan het ontstaan en het is goed om te constateren dat er hier gisteren op de enig juiste manier door het team op werd gereageerd door met veel inzet en bereidheid om elkaars fouten goed te maken de wedstrijd in te gaan en de rijen te sluiten.
Zonder dat er dan goed gevoetbald wordt zie je dat je (vooral)hiermee als team ook een goed resultaat kan behalen.

Op instelling , werklust en duelkracht werd er gisteren zeer verdiend gewonnen van NBSVV met de prettige bijkomstigheid dat daardoor ook de afstand met de onderste vier vergroot werd.
Als iedereen in de wedstrijd maar eerst probeert zijn wedstrijdje tegen de directe tegenstander te winnen is de basis al gelegd om uiteindelijk als team ook te winnen.

In de 1e helft is Pernis zonder meer de bovenliggende partij en creeert een aantal kansen terwijl Jeffrey in de goal als vervanger vandaag van Niels (werken) bijna niets noemenswaardigs te doen krijgt, maar in de situaties dat het nodig is rustig en bekwaam optreed.

Halverwege de 1e helft scoort de zeer actieve Kevin de 0-1 uit een vrije trap van Niels Vedder. Niels Vedder scoort even later de 0-2 uit een directe vrije trap.
Leuk voor Niels zelf ook omdat hij volgende week vertrekt naar Portugal om daar in ieder geval een jaar (schoenen !!!!!!!!)voor Zalando te gaan verkopen en wij hem daar alle geluk bij toewensen.

Ruststand 0-2 en in feite niets aan de hand, echter gaan wij in de beginfase van de 2e helft onnodig te ver teruglopen waardoor we NBSVV het gevoel geven dat er toch nog wat te halen valt. Vooral door vrije trappen en diepe hoge ballen ontstaat er toch enig gevaar en ook uit een van die vrije trappen vanaf de zijkant weet NBSVV koppend dan ook de 1-2 te maken.
Zoals in elke voetbalwedstrijd krijgt de onderliggende partij dan toch weer wat meer hoop en hebben wij het een minuut of 10 lastiger zonder dat we echt grote kansen weg geven en Izak en Desley in het centrum ook goed koppend verdedigen.

Uit een van deze goede aanvallen weet Vani , Jordy te bereiken die vanaf de rand zestien hard en hoog binnenschiet 1-3 en de wedstrijd is gespeeld.
Leuk om te zien is dat Gino ( wissel voor Stephan) na een mooie aanval waarbij Kevin de bal met de borst klaar legt voor Andre die direct (!!!!!!!!!!!!!) de in de diepte sprintende Gino bereikt die koel de 1-4 binnen schiet met zijn eerste balcontact.

In de laatste minuten wordt ook Stefan nog ingebracht voor Vani en wordt de wedstrijd rustig uitgespeeld.

Ik hoop en vertrouw erop dat we als team deze week gebruiken om volgende week in de cruciale wedstrijd tegen Vlotbrug de 1e competitie helft toch met een goed gevoel af te sluiten, dit zal niet makkelijk worden want ook Vlotbrug behaalde een zeer knappe en ruime overwinning op RHS.

Opstelling Pernis:
Jeffrey Meijboom; Vani Mendes (Stefan van Kampen) ; Izak Lavooij; Desley van Oosten; Marvin Erwich; Andre Almeida ; Stephan October (Gino Blom) ;Stefano Tavares ; Kevin Kroon; Damian de Jong(Jordy Wemelsfelder)