Wedstrijdverslag Gravendeel 1 - v.v. Pernis 1

29 oktober 2016 14:30

Sinke, M.G.L.

Onbekend

Een week rust gehad. Daarvoor nog 3 punten tegen WFB. Is rust in een inhaal- of bekerweekend wel zo goed? Ik heb het antwoord niet, maar wat ik inmiddels wel weet is dat we vandaag een v.v. Pernis hebben gezien dat vooral de eerste helft niet uitblonk in de zaken die we wel graag willen zien.

Inzet, passie, beleving, werken voor elkaar, laten zien dat je wilt winnen, etcetra. Als de schaars aanwezigen die vanuit Pernis zijn gekomen het al bijna niet meer hebben over de wedstrijd maar meer over het mooie najaarsweer dan weet je dat het vandaag niet de beste partij van dit seizoen is.

In de beginfase worden we bijna overlopen en had Gravendeel na een klein kwartiertje zomaar op 2 of 3-0 kunnen staan. Niels bracht gelukkig nog een paar goede reddingen en ook werd de bal nog van de doellijn gehaald door Vani. Toch duurde het niet veel langer aleer we toch op de verdiende achterstand werden gezet. In de 25e minuut mocht een van de aanvallers van Gravendeel na getreuzel in de defensie vrijwel ongehinderd de 1-0 binnen schieten in de persoon van Colin Reening.

Na ongeveer een half uur spelen deelde v.v Pernis nog een speldeprik uit middels Adilson die op aangeven van Michel tot een schot poogde te komen, maar helaas voor ons veel te slap.
Als dan in de 37e minuut Otto Kruithof van Gravendeel vrij eenvoudig door mag lopen en nog iemand uit mag kappen en Niels op het verkeerde been zet is de koers van vandaag gelopen. 2-0. Slechts 3 minuten later is de bal alweer in het net verdwenen en weer aan onze kant. Danilo Alkema krijgt de bal die over onze verdediging wordt gelegd ongehinderd onder controle en mag vervolgens een hoek uitzoeken. Ruststand derhalve 3-0.

De tweede helft aangevangen met 1 wissel in persoon van Desley van Oosten die Izak kwam vervangen. Plots wordt er meer gedaan al wil dat niet zeggen dat het veel beter was. Doordat ook Gravendeel iets meer met de rem erop speelde leek het of v.v. Pernis beter was geworden. Slechts een enkele keer kwamen we in de positie om misschien nog een doelpunt te kunnen maken, maar over het geheel was het vandaag niet genoeg.
Tot mijn spijt vinden we het dan ook nog nodig om een onschuldige situatie te gebruiken om enige frustratie weg te spoelen hetgeen weer een onnodige gele kaart oplevert. Jammer, maar gebruik deze energie maar om een beter resultaat te halen. De wedstrijd eindigt vrij vlak daar de een mischien niet wil en de ander, Pernis niet kan.

Een mindere dag en vooral een om te overdenken of we niet wat anders moeten proberen om tot meer punten te komen dan de 7 die we nu uit 8 wedstrijden hebben. Het kan en moet beter. Te beginnen volgende week thuis tegen GOZ. Goede reden om deze ploeg aan te komen moedigen en ze vooral nu steun te geven.

Opstelling Pernis:
Niels Ketting; Vani Mendes; Heidemer Monteiro Semedo; Adilson de Barros; Izak Lavooij (46’ Desley van Oosten); Jordi Wemelsfelder; Stefano Tavares; Andre Almeida; Brian Vieira; Michel Tavares en Bart van der Steen (81’ Sander Fonseca Goncalves).