Verslag SSS 1 - v.v. Pernis 1

8 oktober 2016 14:30

Colenbrander, D.J.P.

Onbekend

Na de verliespartij van verleden week tegen Rijnmond Hoogvliet Sport weer een tegenstander die er al een goede start van de competitie op hadden zitten.
Met weer een gewijzigde opstelling door de afwezigheid van de keeper Niels Ketting, die vervangen werd door Mike Snikkers, en een terugkerende Michel Tavares; waardoor Sander Fonseca weer naar de bank werd verwezen.

Onder mooie weersomstandigheden, op een stroperige kunstgrasmat (hier geen opvliegend rubber gezien), en in het door sommigen onder ons gevonden mooie groene uittenue hetwelk verdacht veel lijkt op het outfit van het voormalige TOGR, een uitdaging om iets moois neer te zetten.

Het begin van de wedstrijd was voor v.v. Pernis, waarbij in slechts enkele minuten de verdediging van SSS aan het wankelen werd gebracht.
De aanvallen die hier aan vooraf gingen kwamen in tegenstelling van een week eerder, steeds vanaf de rechterkant waar Michel van ’t Zant regelmatig goed door kwam.
Pas in de 23e minuut ontstond het eerste gevaar voor het doel van Mike Snikkers, hetgeen door hem bekwaam werd gepareerd.
In het laatste gedeelte van de eerste helft was het voornamelijk v.v. Pernis dat de boventoon voerde.
Ondanks nog een kopbal van Michel Tavares bleef de stand tot aan het rustsignaal van scheidsrechter Colenbrander 0-0.

Bij aanvang van de tweede helft kwamen de mannen uit Pernis weer gedreven het veld op en ook hier was er een groot verschil met de wedstrijd van een week eerder dat nu wel veel persoonlijke duels werden gewonnen.
Aan de inzet heeft het deze middag niet gelegen.
Als er een ploeg op dat moment aanspraak mocht maken op een voorsprong was het v.v. Pernis wel. In de 79’ minuut ontstond er een hachelijke situatie bij een mistrap van Mike waardoor de spits van SSS de bal in het lege doel kon tikken. Gelukkig voor de onzen verzuimde deze het en de bal rolde naast het doel.

Bij een opvolgende situatie voor het doel van SSS taste daar de keeper mis en na enige consternatie eindigde de bal via de lat over het doel.
Uit de corner die volgde werd er een snelle aanval over rechts, van pernisser zijde uit gezien, slecht verdedigt.
De tegenstander kreeg in de persoon van Frank van der Linden de gelegenheid om vanuit de hoek van het veld te komen en de bal vervolgens bij de eerste paal binnen te schieten.

Een beetje tegen de verhouding in 1-0 voor SSS. Als dan in de 84e minuut Pernis slecht uit de verdediging komt en de bal verliest is het Mark de Bie die de 2-0 aantekent voor SSS.
Dat het in de blessuretijd dan nog 2-1 word door een penalty van Jordi Wemelsfelder is slechts een formaliteit. Overigens denk ik dat deze strafschop bij 0-0 stand niet gegeven zou zijn, daarvoor was de overtreding, een duwtje in de rug van Sander, te licht.

Eindconclusie: toch weer beter veldspel gezien dan tegen Rijnmond Hoogvliet maar helaas weer met lege handen naar huis.
Volgende wedstrijd thuis tegen WFB zal het dan toch echt moeten gaan gebeuren.

Man of the match vandaag volgens de kenners van Pernis: Izak Lavooij met als tweede Heidemer Monteiro Semedo en derde Michel van ’t Zant.

Opstelling Pernis:

Mike Snikkers; Vani Mendes; Heidemer Monteiro Semedo;   Adilson de Barros;  Izak Lavooij; Stephan October (67’ Jordi Wemelsfelder); Stefano Tavares;  Andre Almeida;