Verslag v.v. Pernis 1 – Rijnmond Hoogvliet Sport 1

1 oktober 2016 14:30

Gurp, J.P.J. van

Onbekend

Een derby die bij de spelers van zowel v.v. Pernis als Rijnmond Hoogvliet Sport altijd als nogal beladen benaderd wordt. Waarom is mij nog een raadsel daar ook deze wedstrijd hooguit 3 punten op kan leveren en de competitie er 26 omvat.

Een aardig begin van de wedstrijd waarbij er aan de beide zijden weinig gevaar teweeg is gebracht totdat in de 19e minuut een goede aanval van Rijnmond Hoogvliet niet afdoende gestuit wordt door zowel het middenveld als de verdediging van de v.v. Pernis waardoor het 0-1 wordt. Nog niet veel aan de hand daar we voetballend niet slechter of beter zijn dan de tegenstander uit Hoogvliet. Er komen dan ook regelmatig goed opgezette aanvallen waarbij het opvallend is dat deze vooral aan de linkerkant ontstaan bij Adilson die tussen minuut 20 en pakweg 28 een 3-tal redelijke kansen creëert waarbij er net de scherpte voor het doel ontbreekt maar misschien meer nog wel de overtuiging.

De grootste kans in de eerste helft voor het doel van keeper Arjan Jongerius van Rijnmond is zo’n 5 minuten voor het rustsignaal van scheidsrechter van Gurp, die overigens een goede wedstrijd floot, voor Michel van ’t Zant, die op pakweg 1 meter voor het doel hoog over wist te schieten.

De tweede helft begonnen met een echte spits, Kevin Kroon, erbij die Sander Fonseca verving, die verrassend als rechterbuitenspeler was begonnen. Helaas voor ons en voor Sander leverde deze verrassing niet he resultaat op waarop was gehoopt.

Enige hoop werd nog geput uit een bal op de lat van Rijnmond door Adilson en een gepakt schot van Kevin maar deze hoop werd al snel de grond in geboord door een tweede doelpunt van Rijnmond. Uit een hoekschop die op de vijfmeterlijn werd gebracht was het Niels Ketting die deze bal niet afdoende kon verwerken. De bal viel ongeveer op dezelfde plek op de grond en dit werd een intikkertje voor de aanvallers van Rijnmond.

De hoop op nog een positief resultaat was hiermee vervlogen.Uitspelen deze partij en geen onnodige schade oplopen. Dit is niet geheel gelukt daar Vani de scheidsrechter haast wel dwong om af te wijken van zijn plan geen kaarten te geven, toch tegen  een gele kaart aanliep, waarschijnlijk uit frustratie. Aan de kant van Rijnmond viel ook nog een kaart voor Remco de Jong die het nog nodig vond om Pernis belachelijk te maken tijdens het vieren van het derde doelpunt van zijn ploeg. Een doelpunt dat eigenlijk op het conto van de grensrechter van Rijnmond zou moeten komen daar hij een uitbal niet wenste te belonen met een vlagsignaal. Vreemd genoeg reageerde er ook niemand uit de ploeg van trainer Soares.

Al met al een derde nederlaag op rij voor de mannen van v.v. Pernis waarbij snel zal moeten gereageerd in de vorm van meer scherpte en het meer willen winnen van persoonlijke duels, die bijna allemaal verloren gingen vanmiddag. Komende zaterdag in Klaaswaal bij SSS kunnen ze laten zien dat ze beter kunnen dan het resultaat nu doet vermoeden.

Opstelling Pernis:

Niels Ketting; Vani Mendes; Heidemer Monteiro Semedo;   Adilson de Barros;  Izak Lavooij; Stefan October; Stefano Tavares;  Andre Almeida; Sander Fonseca (46’ Kevin Kroon); Marvin Erwich (53’ Brian Vieira) en Michel van ’t Zant (81’ Bart van der Steen).