Wedstrijdverslag: v.v. Pernis 1 - Rozenburg 1

17 september 2016 14:30

Fonseca, O.A

Onbekend

Vandaag onder zonnige omstandigheden de derde wedstrijd van v.v. Pernis thuis tegen Rozenburg die net als de thuisploeg na 2 wedstrijden beschikten over 4 punten.

In een zeer sportieve wedstrijd, waarin de elf van Pernis hun tot nu toe beste spel vertoonden, vlogen de kansen heen en weer over beide kanten. Een zeer open wedstrijd en ondanks het niet scoren aan beide zijden zeker voor de toeschouwers een leuk spel om naar te kijken.

Helaas was het vandaag door omstandigheden niet altijd mogelijk om bij het spel te blijven, de nieuwe kleding geschonken door de gebroeders Verschoor, diende te worden verstrekt, waarvoor namens de vereniging, de spelers en de staf van het eerste elftal van  v.v. Pernis, ook de hartelijke dank. Het ziet er allemaal weer zeer verzorgd uit.

Ondanks het feit dat er in de rust op was gehamerd om op dezelfde wijze als in het eerste gedeelte van start te gaan was het Rozenburg dat door een prima schot vanaf de rand zestien welke in de kruising bij Niels verdween op 0-1 kwam. In deze fase was het Pernis dat teveel achteruit liep. Dit gebeurde in de 51e minuut, nog genoeg tijd om te herstellen zou je denken. In de 56e minuut was het Jordy die een prima voorzet gaf die door Bart net naast gekopt werd.

Totdat Brian een foute inschatting maakt doordat  en de bal niet onder controle kon krijgen was het de spits van Rozenburg die hierop handig inspeelde en ook Niels Ketting op het verkeerde been zette en de 0-2 was een feit. Als dan ook een schot van Michel van ’t Zant via de onderkant van de lat net niet het doel in gaat word het wel heel lastig.

Toch is het nog v.v. Pernis dat een doelpunt maakt middels een stevige kopbal van Izak uit een hoekschop. Niet meer genoeg voor een punt maar wel hoop voor de toekomst door het regelmatiger terugkerende combinatiespel.

Volgende week weer een nieuwe kans in de wedstrijd tegen Bolnes in Ridderkerk.

Foto's van de wedstrijd : klik hier

Opstelling Pernis:

Niels Ketting; Heidemer Monteiro Semedo; Brian Vieira (Kevin Kroon); Vani Mendes;; Izak Lavooij;; Jordy Wemelsfelder; Stephan October; Michel Tavares (Stefan van Kampen); Stefano Tavares;  Bart van der Steen( Marvin Erwich).; Michel van ’t Zant