Wedstrijdverslag: Botlek 1 - v.v. Pernis 1

10 september 2016 14:30

Durgunsu, Y.

Onbekend

Vandaag de 2e wedstrijd van de competitie uit tegen Botlek.  ploegen zijn vorige week gestart met een overwinning.
De laatste jaren zijn de ontmoetingen tussen beide partijen meestal zeer gelijkwaardig.

Pernis begint aan de wedstrijd met 3 wijzigingen t.o.v. de basis elf van vorige week nl. Niels Ketting is weer present en vervangt Marvin , Bryan Vieira start als linksachter i.p.v. Marvin en Adilson is op vakantie en wordt vervangen door Michel van ’t Zant.

De eerste 20 minuten is vanuit Pernisser kant (zoals wel vaker) zeer rommelig en heel onnauwkeurig in de passing.
Het strijdplan om direct achter in 1-1 te spelen met een doorschuivende Izak levert vooral veel onrust en mede daardoor een aantal grote kansen voor Botlek op. Ook wordt praktisch elk duel gewonnen door Botlek en brengen wij ons iedere keer weer in de problemen door zeer onnauwkeurige passing.

Dankzij vooral een sterk keepende Niels in de 1op een met de aanvallers van Botlek en Izak die blokkerend een aantal keren er goed tussen zit blijft de 0-0 op het bord staan.

Pernis is niet in staat om voetballend er uit te komen en Botlek komt na een minuut of twintig ook steeds minder vaak in de buurt van Niels.
Het blijft wel opletten voor met name de rechterspits van Botlek die met enige regelmaat Bryan te slim af is.
Daarnaast is het middenveld spel van beide ploegen veel te onnauwkeurig om nog veel gevaar te stichten. Een van de weinige kansen voor de rust van Pernis is voor Izak die uit een vrije trap van Niels Vedder net naast kopt.

Na de rust begint Pernis een stuk geconcentreerder en speelt het spel zich meer af op de helft van Botlek.
Silvino brengt na de rust Andre in voor Bart en Stephan October voor Bryan , waarmee Stephan zijn competitie debuut maakt voor Pernis.

Mede door het inbrengen van deze wissels wijzigt het spelbeeld zich in het voordeel van Pernis , zonder dat dit echter leidt tot grote kansen en ook Botlek creeert in de 2e helft bijna geen doelgevaar meer.
In de laatste minuten komt Marvin Erwich nog in de ploeg voor Michel van ’t Zant.

Uiteindelijk kan Pernis gezien het verloop van de gehele zeer sportieve wedstrijd zonder kaarten het meest tevreden zijn met het gelijkspel.

Volgende week thuis tegen Rozenburg , een van de ploegen die aangegeven heeft voor promotie te willen gaan, dus een goede test case.

Opstelling Pernis:

Niels Ketting; Vani Mendes ;  Heidemer Monteiro Semedo,Izak Lavooij; Bryan Vieira (Stephan October); Niels Vedder; Stefano Tavares; Jordy Wemelsfelder; Michel van ’t Zant (Marvin Erwich) ;Michel Tavares ; Bart vd Steen (Andre Almeida)