Verslag v.v. Pernis 1 – De Jonge Spartaan 1

3 september 2016 14:30

Prins, M.

Onbekend

Na een zeer moeizaam en matig verlopende oefenperiode vandaag de kans om te laten zien dat we toch klaar zijn om goed te starten in de 1e competitiewedstrijd.

Na een minuut stilte ter nagedachtenis van onze wedstrijdsecretaris Ton Wilhelm starten we de competitie tegen DJS een nieuwkomer in de 3e klasse.

De start van Pernisser  zijde is erg rommelig en vooral erg onzorgvuldig in de passing.

Omdat ook DJS niet uitblinkt in nauwkeurig spel ontstaat er een heel rommelig geheel waarbij er vaak gezocht wordt om met een lange bal de spitsen te bereiken.

Maar omdat ook hierbij vaak te lang gewacht wordt met het versturen van deze lange bal wordt deze ook nog eens vaak geblokt en indien de bal aankomt is er door de grote afstanden vaak geen aansluiting door de middenvelders.

Desondanks ontstaan er aan beide kanten uit het niets een aantal grote mogelijkheden waarbij aan Pernisser kant vooral Adilson een 2-tal van deze kansen niet weet te benutten, ook DJS weet Marvin (invaller voor de afwezige Niels Ketting) niet te passeren.

In de rust wisselt Silvino 2x : Bart vd Steen die zijn competitie debuut maakt wordt vervangen door Andre Almeida en Bryan Vieira komt Marvin Erwich vervangen.

Of het door deze wissels komt ??, maar in de 2e helft is er in ieder geval sprake van minder onnodig balverlies en door de inbreng van Andre Almeida kunnen we wat gemakkelijker de vrije man vinden, daarnaast is Stefano heel nuttig in het afjagen op het middenveld ,waardoor we meer controle over de wedstrijd hebben en DJS nog maar sporadisch gevaarlijk weet te worden.

Kansen zijn er echter tot het laatste kwartier niet veel in aantal.

Michel v ’t Zant is inmiddels ook in het veld gekomen voor Michel Tavares.

Door ook wat meer en eerder druk te zetten op de verdedigers van DJS gaat mede hierdoor een minuut of tien voor tijd een van de verdedigers van DJS in de fout als Adilson hem opjaagt ,en hierdoor komt de bal plotseling voor de goal van DJS waar Michel van ’t Zant de bal simpel in kan tikken 1-0.

Vooral opluchting aan de kant van Pernis en in de laatste 5 minuten weten we nog een aantal kansen te creeeren waaruit Andre in de laatste minuut uit een voorzet van Adilson toch nog voor de 2-0 kan zorgen.

Uiteindelijk  qua kansen verhouding toch wel een verdiende overwinning en daardoor een goed begin van de competitie ( met toch wel een aantal onnodige gele kaarten voor praten) die we volgende week voortzetten bij SC Botlek die vandaag knap wisten te winnen bij Bolnes.

Opstelling Pernis:

Marvin Fernandez Iglesias; Vani Mendes ;  Heidemer Monteiro Semedo,Izak Lavooij; Marvin Erwich (Brian Vieira); Niels Vedder; Stefano Tavares; Jordy Wemelsfelder; Adilson de Barros ;Michel Tavares (Michel van ’t Zant); Bart vd Steen (Andre Almeida)

Ter nagedachtenis