Verslag Nieuwenhoorn 1 - v.v. Pernis 1

14 mei 2016 14:30

Durgunsu, Y.

Onbekend

Vandaag de laatste wedstrijd van de competitie tegen Nieuwenhoorn welke al weken geleden de titel pakte.
Helaas is de lijst met geblesseerden na vorige week nog verder toegenomen en moet er dus noodgedwongen een beroep gedaan worden op een aantal spelers die vandaag hun debuut kunnen maken in het 1e elftal en maakt ook Jeffrey van Offeren zijn rentree tegen Nieuwenhoorn.

In de 1e helft is Nieuwenhoorn al de bovenliggende partij maar creeert het nog niet veel kansen en als ze die al krijgen is Niels K. ook vandaag een moeilijk te nemen horde.
Pernis beperkt zich (noodgedwongen) tot compact verdedigen en probeert er af en toe via de counter uit te komen.
Door dit compacte verdedigen is het aantal kansen voor Nieuwenhoorn, dat ook in een heel laag tempo speelt, niet heel erg groot.
Niels K moet dus ook een drietal keer handelend optreden maar raakt bij deze reddingen geblesseerd en beweegt zich daardoor steeds moeilijker in zijn doelgebied.
Omdat vandaag ook geen 2e keeper beschikbaar is moet hij wel blijven staan.

Uit het niets valt na ca 30 minuten uit een stilstaande situatie de 0-1 doordat debutant Nico Waltmans in de draai in de zestien de bal via de onderkant van de lat binnenschiet.
Tot aan de rust gebeurd er niet veel meer en gaan we met een zeer verrassende 0-1 rusten.

Na de rust is er sprake van eenrichtingsverkeer op de goal van Niels die steeds moeilijker uit de voeten kan maar de hulp krijgt van zijn hard werkende verdediging en het moet gezegd de paal en lat voorkomen ook een keer of 5 een doelpunt waardoor Nieuwenhoorn op miraculeuze wijze niet tot scoren komt.
Inmiddels is Danny ingevallen voor Nico en moeten we steeds verder terug omdat bij een aantal mensen de tank, niet geheel onverwacht natuurlijk, leeg raakt en ook onze middenvelders en zelfs aanvallers tot verdedigen worden gedwongen.

Een minuut of 7 voor tijd valt dan toch de onvermijdelijke gelijkmaker en zet Nieuwenhoorn nog eens aan en valt vlak voor tijd ook nog de 2-1.

In de laatste minuten maken ook nog Vincent van der Horst en Tristan van Dijk hun
competitie debuut in het 1e elftal, dit maakt dat naast het debuteren van Nico Waltmans en Corby Kangi het aantal debutanten in deze wedstrijd op 4 komt, dit naast de goede rentree van zelfs 90 minuten van Jeffrey.

Uiteindelijk mag het team toch trots zijn op deze wedstrijd waar we door heel veel inzet van iedereen ook lang in de wedstrijd zijn blijven hangen en de competitie op een goede manier hebben kunnen afsluiten.

Helaas hebben we de laatste 2 wedstrijden om de inmiddels wel bekende redenen niet optimaal kunnen afsluiten om ook nog mee te kunnen doen om een plek in de na-competitie, maar al met al kunnen we toch spreken van een redelijk geslaagd seizoen waarin we tot de laatste wedstrijd meegedaan hebben om een prijsje.

Ik verwacht dat we met deze grotendeels zelfde selectie volgend seizoen ook weer mee kunnen gaan doen om de bovenste plaatsen.

Opstelling Pernis:

Niels Ketting; Brian Vieira (Vincent van der Horst); Heidemer Semedo; Izak Lavooij; Stefano Tavares; Niels Vedder (Tristen van Dijk); Corby Kangi;Nico Waltmans; (Danny da Graca);Jeffrey van Offeren;Jordy Wemelsfelder ; Desley van Oosten

Bekijk hier de speler van de week