Verslag v.v. Pernis 1 - HBSS 1

30 april 2016 14:30

Obradovic, P.

Onbekend

Met droog weer, redelijk koud, en teveel afwezigen de wedstrijd tegen H.B.S.S. uit Schiedam. Niet geheel ongeschonden uit de strijd met Vlotbrug gekomen was Michel van ’t Zant het grootste slachtoffer. Schouder uit de kom en naar het zich laat aanzien nog niet helemaal duidelijk of er meer schade is. Als gevolg hiervan is de reservebank bezet met spelers die hun debuut kunnen maken deze wedstrijd.

Dan de wedstrijd zelf. Gelijk aan de heenwedstrijd in Schiedam bedient H.B.S.S. zich van opportunistisch spel door het veelvuldig hanteren van de lange bal. Erg veel vernuft zat er niet in. In deze fase van de wedstrijd lukte het ook v.v. Pernis niet om het spel op de mat te leggen dat nodig is om het de schiedammers echt moeilijk te maken. Echter na een pass in de zestien van H.B.S.S. gebruikte de verdediger zijn arm om de bal de “zestien” uit te werken hetgeen door scheidsrechter Obradovic gezien werd en een penalty opleverde. Deze werd door Michel Tavares onberispelijk ingeschoten. Wat volgde was niet het meest hoogstaande voetbal, maar gezien de staat van het veld was dit ook niet echt mogelijk. Teveel ballen stuiterden op en konden niet voldoende gecontroleerd worden. Tijd voor een mooie kunstgrasmat dus.

Met 1-0 de rust in en dan voluit voor de overwinning gaan is het enige dat in deze tijd van belang is. Zelf winnen en aan het einde van de rit kijken of we de nacompetitie in mogen. In de 51ste minuut komt Jordy goed op de linkerkant en geeft een prima voorzet die door Michel Tavares nog net met zijn linker(scheenbeen) het doel in gewerkt kan worden. 2-0 en gemakkelijker gaan spelen en de wedstrijd lekker uitspelen.

Al snel hierna komt de bal uit een corner voor het doel en beland voor de voeten van Izak Lavooij die goed inschiet. De klus is geklaard. In dezelfde minuut word de trainer van H.B.S.S. weggestuurd door scheidsrechter Obradovic vanwege aanmerkingen op de leiding. Vervolgens vond een supporter van H.B.S.S. de scheids een pannenkoek dat voor het lei(ij)dend voorwerp reden was om het duel voor 10 minuten te staken.

Na deze onderbreking lukte het Pernis niet gelijk weer bij de les te zijn en gaf H.B.S.S. de gelegenheid om een tegendoelpunt te maken, 3-1. H.B.S.S. zag nog mogelijkheden die 2 minuten voor tijd de grond in werden geboord door Michel Tavares (weer hij) die een prachtig doelpunt maakte vanaf de linkerkant en bij de 2e paal ingeschoten. Hierbij werd hij keurig bediend door Heidemer Monteira Semedo. Leuk aan het einde van de wedstrijd waarin de ruimte werd gegeven aan Stefan van Kampen en Niels van der Horst om hun debuut te maken in de hoofdmacht van Pernis.

Eindstand 4-1 en met de thuiswedstrijd 7 mei tegen Victoria ’04 en de uitwedstrijd 14 mei bij Nieuwenhoorn valt er nog van alles te winnen. Met steun van veel mensen uit Pernis en hen die de v.v.Pernis een warm hart toedragen moet dit lukken. Veel succes.

Opstelling Pernis:
Niels Ketting; Adilson de Barros; Izak Lavooij; Heidemer Monteiro Semedo; Edinho Almeida Silva (Gino Blom); Jordy Wemelsfelder; Michel Tavares (Niels van der Horst) ; Andre Almeida; Danny da Graca ( Stefan van Kampen); Desley van Oosten; Brian Vieira

Bekijk hier het fotoalbum

Man of the match