Verslag Vlotbrug, fc 1 - v.v. Pernis 1

23 april 2016 14:30

Doesburg, J.S.M.

Onbekend

Als de meest besproken man van de wedstijd na afloop de man in het zwart is geeft dit meestal wel zijn invloed aan op de wedstrijd , wat niet wegneemt dat wij als vv Pernis ons toch ook in deze situaties meer moeten concentreren op ons eigen spel hoe moeilijk dit vandaag ook was.

In het eerste kwartier had Vlotbrug een licht overwicht wat mede tot stand kwam door veel onnauwkeurige passes van ons op het middenveld.
Tot veel kansen leidt dit echter niet en hierna komen we beter in de wedstrijd en is er vooral via Jordy wel dreiging aan de rechterkant zonder dat dit echte doelrijpe kansen oplevert.
Uit weer slordig balverlies na een minuut of twintig ontstaat een counter voor Vlotbrug, waar Jelle aangeeft dat er sprake is van buitenspel , laat de scheidsrechter echter doorspelen en ontstaat de 1-0.

Kort hierna na opnieuw balverlies van ons, een snelle counter waarbij Niels V deze speler onnodig net buiten de zestien neerlegt, en de scheids hem daarvoor ook nog rood geeft , zwaar bestraft maar verdedigbaar.
Dus met 10 man verder en Niels K kan zich voor het eerst laten gelden door de toegekende vrije trap goed te verwerken.
Kort hierna loopt Andre onnodig tegen een gele kaart op en wordt kort hierna vervangen door Heidemer, omdat Silvino een lopende speler erbij wil hebben op het middenveld i.v.m. de ontstane man minder situatie en ook vanwege de inmiddels ontstane irritatie waardoor Silvino geen risico wil lopen op een 2e gele kaart.

Mede door diverse warrige beslissingen van de scheids ontstaat er een rommelige wedstrijd met veel oponthoud en weinig goed voetbal.
Wat wel opvalt is dat Vlotbrug met een man meer, buiten een weer goed gepakte vrije trap door Niels niet beter is dan Pernis en de verwachting is dat met de wind mee in de 2e helft er nog van alles mogelijk is.
In de rust wisselt Silvino Michel T voor Michel van ’t Zant en beginnen we stormachtig aan de 2e helft wat direct resulteert in (denkt iedereen) de 1-1, maar waar de situatie vergelijkbaar is met de 1-0 van Vlotbrug keurt de scheids deze goal op advies van de grensrechter van Vlotbrug wel af.

Kort daarna moet Jordy vervangen worden ,na een migraine aanval, door Danny en zijn we dan ook al door onze wissels heen.
Ook weer niet lang daarna ontvangt Stefano een gele kaart omdat de scheids afgaat op een reactie van wie ………….. is totaal onduidelijk omdat hij zelf de situatie nooit gezien kan hebben , hij toont ook nog ten onrechte de rode kaart omdat hij een verkeerd nummer van Andre in de 1e helft heeft opgeschreven , hieruit ontstaat natuurlijk veel tumult waar later de kaart wordt teruggedraaid naar een gele kaart maar door alle tumult ook hierop een onduidelijke 2e gele kaart wordt gegeven en dus alsnog rood en nog 9 man van Pernis op het veld.

Onder aanvoering van een goed als aanvoerder optredende Izak wordt er volwassen gereageerd op toch wel een beetje veel onrecht , waarvoor de complimenten aan het team op zijn plaats zijn.
Natuurlijk ontstaan er nu een aantal kansen voor Vlotbrug met 11 tegen 9 , maar Niels keept een fantastische wedstrijd en is niet meer te passeren.
Maar ook met 9 tegen 11 zijn we voetballend eigenlijk niet de mindere en creeren ook nog steeds een aantal mogelijkheden.
10 minuten voor tijd komt Vani verdedigend goed voor zijn man rukt op en haalt vanaf 25 meter hard uit en laat de keeper kansloos 1-1.
Hierna is de beste kopkans eigenlijk nog voor Pernis waar Desley zijn inzet uit een corner op de doellijn gekeerd ziet.

Om het geheel nog erger te maken wordt Michel van ’t Zant tijdens een snelle counter onderuit gehaald en komt hij zeer ongelukkig op zijn schouder terecht, die uit de kom schiet, en hij dus ook niet verder kan en later zelfs naar het ziekenhuis vervoerd moet worden en we met 8 man verder moeten.
De vrije trap die hier een gevolg van is landt via een grote boog nog op de lat bij Vlotbrug waarbij de keeper van Vlotbrug geblesseerd raakt en de scheidsrechter ,ondanks dat er nog een minuut of 7 te spelen is, het volgens zijn eigen zeggen wel genoeg vind en de wedstrijd uiteindelijk toch wel zeer knap voor vv Pernis in 1-1 eindigt.

Van de week de taak voor Silvino om te inventariseren welk team hij a.s. zaterdag op kan stellen na deze toch wel bizarre wedstrijd.

Opstelling Pernis:
Niels Ketting; Brian Vieira; Desley van Oosten; Izak Lavooij; Vani Mendes; Niels Vedder; Andre Almeida (Heidemer Semedo); Stefano Tavares;Jordy Wemelsfelder (Danny da Graca); Michel Tavares( Michel v ’t Zant); Adilson dos Santos