Verslag v.v. Pernis 1 - Rockanje 1

9 april 2016 14:30

Hul, C.D.R. van der

Genieten in Pernis.
Wat geeft het een fijn gevoel om na een aantal jaren (misschien wel 5 a 6) weer eens naar een voetbalwedstrijd van v.v. Pernis te gaan zonder van tevoren te kunnen weten wat het eindresultaat zal zijn. Dit seizoen is dit wel een feit. Met maar liefst TIEN overwinningen tot nu toe raak je bijna verwend. Het kijken naar de stand in een periode met de hoop aan het einde van de rit mee te mogen doen aan de zo begeerde nacompetitie voor promotie, het kampioenschap is al vergeven aan Nieuwenhoorn, is iets wat we al jaren niet meer kennen.

Om tot de nacompetitie te komen dienen echter nog wel een aantal hordes te worden genomen waaronder die van vandaag tegen een laagvlieger te weten Rockanje. Vooraf de wetenschap dat een aantal spelers ontbreken door blessures dan wel schorsing, maar dat mag niet weg nemen dat hun vervangers in staat moeten zijn dit op te vangen.

De eerste helft geeft een rommelig beeld waarin wellicht enige nervositeit opgesloten ligt in het spel want de bal gaat veel over en weer met maar schaarse kansjes/mogelijkheden tot gevolg. Veel glijpartijen op het lijkt wel gladde veld of verkeerd schoeisel want gevroren heeft het niet.
In deze periode had de scheidsrechter, de heer van der Hul, onze aanvoerder Izak na een overtreding moeten bestraffen met een gele kaart. Dit nagelaten hebbende compenseerde hij deze inschattingsfout met het niet bestraffen van een overtreding met 2 benen vooruit op Marvin die geblesseerd het veld moest verlaten, hetgeen met een rode kaart voor een aanvaller van Rockanje had moeten worden afgedaan. Doet niet af aan het feit dat de scheidsrechter dit zelf ook erkende en vervolgens een prima wedstrijd heeft gefloten.

Kort hierna scoorde dezelfde aanvaller de 0-1, dacht hij, want Floor die de geblesseerde Jelle voor de rest van het seizoen vervangt, had zijn vlag al omhoog voor buitenspel. Dus nog steeds 0-0.
In minuut 37 word dan gelukkig voor Pernis de ban een beetje doorbroken van het onrustige spel en scoort Andre Ameida de 1-0. Lekker zo kort voor de rust denk je dan, maar helaas staat door niet goed opletten de stand in minuut 40 al weer op 1-1.
Dan maar hopen dat we het na de thee weer goed kunnen organiseren en tot beter spel kunnen komen.

Dat is inderdaad wel het geval en er komen wat meer kansen en gevaarlijke momenten voor het doel van Rockanje dat er in deze periode nauwelijks meer aan te pas komt. Direct resultaat levert een en ander niet op totdat Danny da Graca een goede cornerbal voor het doel brengt en Desley van Oosten deze op waarde inschat en met het hoofd tot een doelpunt promoveert. Waar dit normaal gesproken tot rust in het spel moet leiden en mogelijke counterkansen lukt dat de v.v. Pernis niet. Pernis heeft in deze fase een redelijk overwicht en moet eigenlijk de 3e maken. Maar helaas. Er word teveel ruimte aan Rockanje gegund en niet lang voor tijd komt Rockanje op een 1-1 stand.

Een onbevredigend gevoel overheerst over deze wedstrijd, maar we zijn nog lang niet verslagen. Met nog 4 wedstrijden te gaan zijn er nog mogelijkheden op een (vervangende) periodetitel. Alle reden dus om de jongens en begeleiding aan te komen moedigen en te genieten van dit tot nu toe toch goede seizoen.
Rest mij nog een bedankje te doen aan de mannen die wekelijks de spelers beoordelen op hun kwaliteiten door het geven van de cijfers voor speler van de week welke vermeld staan onder selectie op de site van de v.v. Pernis.

Opstelling Pernis:

Niels Ketting; Marvin Erwich ( Desley van Oosten); Danny da Graza (Sander Fonseca); Brian Vieira; Vani Mendes; Izak Lavooij; Niels Vedder; Michel Tavares (Gino Blom); Andre Almeida; Michel van ’t Zant ; Adilson Dias d Barros