Verslag Zestienhoven 1 - v.v. Pernis 1

2 april 2016 14:30

Hartog, J.P. den

Onbekend

Wat een aantal weken geleden al werd aangegeven blijkt vandaag de noodzaak van een brede / gelijkwaardige selectie. Door schorsing /blessure en andere omstandigheden krijgen vandaag een aantal spelers de kans om (weer)in de basis te starten en omdat we naar het eind van de competitie lopen zal zeker de mogelijkheid op schorsingen de komende weken ook gaan toenemen.

Vandaag starten we dus als volgt:

Niels Ketting;Vani Mendes;Brian Vieira;Heidemer Semedo;Marvin Erwich;Stefano Tavares;Niels Vedder;Jordy Wemelsfelder;Michel v ’t Zant;Michel Tavares;Aldilson dos Santos.

Wissels: Danny da Graca, Sander Fonseca;Desley van Oosten en Andre Almeida

Geschorst: Izak Lavooy;Geblesseerd:Edinho Almeida

Na de thuisnederlaag tegen RHS is het noodzakelijk om vandaag de 3 punten mee naar Pernis te nemen om een rol te blijven spelen in de 3e periode en evt. voor plek 3 in de eindrangschikking.

Tegenstander Zestienhoven is deze competitie een tegenstander met zeer wisselende uitslagen en op voorhand dus onberekenbaar.

In de eerste fase van de wedstrijd blijkt al snel dat dit geen 0-0 wedstrijd zal worden, Pernis creeert vanaf het begin direct een aantal mogelijkheden en we scoren al snel in de wedstrijd. Na een goed lopende aanval over rechts, volgt een goede voorzet die door Adilson hard word ingeschoten in de korte hoek 0-1.

Deze voorsprong leidt echter niet tot veel rust in ons spel en we brengen iedere keer weer door slordigheden in de passing en een vaak te trage omschakeling Zestienhoven in een overtal situatie die zij gelukkig niet weten uit te buiten.
Er zijn dus aan beide kanten genoeg mogelijkheden om te scoren waarbij aan onze kant Michel v ’t Zant een grote kans laat liggen en ook Michel T diverse kansen krijgt.

Bij een van deze kansen blesseert Michel T zich en moet vervangen worden door Andre Almeida waardoor Jordy doorschuift naar de spitspositie.
De lat red ons ook nog van een tegendoelpunt nadat een de bal over Niels heen valt en er zijn verscheidene rommelige situaties in onze zestien die gelukkig ook geen doelpunt opleveren.

Silvino zal vast in de rust gehamerd hebben op ons zeer onzorgvuldige uitverdedigen waardoor we Zestienhoven in de wedstrijd hielpen. Blijkbaar zat er toch wat in de thee gedrogeerd want voordat we goed en wel uit de rust waren stond er binnen 2 minuten 2-1 op het scorebord. Dit is echt wel een aandachtspunt want dit is ons dit seizoen diverse malen overkomen.
Dit was ook nu volledig aan ons zelf te wijten doordat we vooral duels verloren, niet aangingen, aan de verkeerde kant stonden te dekken etc, etc…………

Het is duidelijk dat zo’n start niet bevordelijk is voor het vertrouwen en het spel en Zestienhoven kwam alleen doordat wij zo slordig en duelloos speelden beter in de wedstrijd.
Na 15 minuten in de 2e helft moest ook Stefano vervangen worden vanwege een blessure door Danny da Graca.
Langzamerhand kwamen we wel wat beter in de wedstrijd zonder echter grote kansen te creeeren. In deze fase was een  cruciale redding van Niels, een op een, noodzakelijk om in de wedstrijd te blijven.

Silvino wisselde ook nog Michel v  ’t Zant voor Desley die naast Jordy in de spits ging spelen.
Uit het niets en op dat moment niet meer verwacht valt ca. 15 minuten voor tijd na een scrimmage in het doelgebied van Zestienhoven de 2-2 door een eigen doelpunt van Zestienhoven.

Hierna golft het spel op en neer en verricht wederom Niels een zeer belangrijke redding, waarna aan de andere kant van het veld Andre aan een solo begint in de zestien en uiteindelijk wordt neergelegd en de scheidsrechter terecht een strafschop geeft.
Zeer resoluut pakt Vincent Vedder de bal en zorgt voor de 2-3.

Kort voor tijd zorgt Adilson na een combinatie met Jordy en een half gekeerd schot door de keeper van Zestienhoven zelfs voor de 2-4.

Complimenten zijn op zijn plaats voor het hele team voor het door blijven gaan en het blijven geloven in een goede afloop en daardoor ook de zeer belangrijke 3 punten meenemen naar Pernis.

We hebben voor volgende week wel een aantal geblesseerden op te lappen en zitten ook met een 2-tal schorsingen, maar zoals in het begin gerefereerd nu hebben we net zoals vandaag iedereen nodig om thuis tegen Rockanje een goed vervolg neer te zetten.

De resultaten van de overige wedstrijden waren vandaag allemaal in ons voordeel en zo staan we nu zowel in de 3e periode alsmede in de totaalstand op een plek die recht geeft op nacompetitievoetbal ( Nieuwenhoorn en Rhoon staan wel beter maar hebben al een periode gepakt).

In deze knotsgekke competitie zijn er echter nog steeds een ploeg of 7 die de komende 5 wedstrijden zullen strijden om de laatste periodes en is nog niets beslist en zijn er waarschijnlijk iedere week weer verrassingen.

Wij beginnen in ieder geval volgende week aan deze reeks met een thuiswedstrijd tegen Rockanje

Bekijk de man of the match