Verslag Bernisse - v.v. Pernis

12 maart 2016 14:30

Kolsteren, R.

Onbekend

Na de belangrijke overwinning van vorige week tegen concurrent Botlek vandaag de kans om de 3e periode met 2 overwinningen te starten.
Tegenstander Bernisse had vorige een goede uitslag 2-2 neergezet tegen koploper Nieuwenhoorn en was dus zeker niet te onderschatten. Ook als we de thuiswedstrijd nog voor ogen nemen waar we in het eerste kwartier goed wegkwamen.
Ook vandaag dus zeker weer belangrijk om geconcentreerd te starten en Bernisse niet de kans te geven om in een goed resultaat te geloven.

Voor het eerst in deze competitie heeft Silvino de beschikking over een volledig fitte selectie. Doordat er nu keuzes gemaakt dienen te worden zullen de teleurgestelde wissels de komende weken er alles aan moeten doen door hard en scherp te trainen om de trainer het nog moeilijker te maken in deze keuzes.

De wedstrijd begon een beetje slap waardoor Bernisse wat mogelijkheden kreeg om wat schoten van afstand op Niels af te vuren zonder hierbij echt gevaarlijk te worden.
Na een kwartier kwam Pernis beter in de wedstrijd en ontstonden er direct een aantal mogelijkheden mede door de ook vandaag goed in de wedstrijd zittende spelverdeler Andre Almeida. Andre was ook betrokken bij de 0-1 doordat Desley uit de corner genomen door Andre deze goed binnen knikte.

Hierna ontstonden er diverse goede kansen waaronder een schot voorlangs van Jordy en een afgekeurde buitenspel goal door Michel T en een grote kans voor Adilson die gestopt werd door de keeper.

Het wachten was echter op de 0-2 en die kwam er ook door goed storen van Michel T in de hoek van het veld waarna de bal via Jordy en Edinho bij Andre kwam die recht voor de goal goed en rustig afronde 0-2.

Zoals altijd in het voetbal, als je ze zelf niet maakt krijgt de tegenstander altijd wel een mogelijkheid en die ontstond vlak voor rust dan ook vanuit een corner van Bernisse, waar de scheidsrechter wel heel makkelijk een strafschop aan Bernisse gaf.
Gelukkig pakt de ook vandaag weer goed keepende Niels deze strafschop en ook de aanvullende rebound was voor Niels, een heel belangrijk moment om Bernisse niet terug te laten komen in de wedstrijd.

Niet genoeg gewaarschuwd van deze kans kwam Pernis te gemakzuchtig uit de kleedkamer en gaf Bernisse toch het idee dat er wat te halen was.
Dit resulteerde in een aantal halve kansen en de 1-2 na een bal die binnen door gespeeld werd bij Marvin en door de rechtsbuiten werd afgerond.

Hierna duurde het even maar daarna werden onder aanvoering van onze aanvoerder Izak de duels weer beter aangegaan en ook de goede invalbeurten van Michel van ’t Zant voor Edinho en Stefano voor Michel T droegen hier zeker aan bij. Zo zie je maar hoe belangrijk een goede bank is voor elk elftal en dat dit zeker kan bijdragen voor het behalen van resultaten.

Direct ontstonden er weer diverse kansen met de grootste voor Jordy die goed weggestuurd werd en oog in oog met de keeper deze niet kon passeren, ook een aantal mogelijkheden om af te ronden rondom de zestien werden niet goed uitgespeeld.
Uiteindelijk was toch een goede steekpass van Adilson op Jordy bepalend voor de beslissing 1-3 doordat Jordy nu wel rustig afronde. Niels ketting moest een kwartier voor tijd nog plaats maken , met een hopelijk niet te zware blessure, voor Marvin die de zaken die hij moest doen rustig oploste.

Dat Adilson in de slotminuten de 1-4 maakte na een individuele aktie was nog goed voor de statistieken en wie weet nog belangrijk voor het doelsaldo.

Al met al geen echt goede wedstrijd maar wel een met een duidelijk en verdiende overwinning.
Volgende week eindelijk de mogelijkheid om de slechtste wedstrijd van het seizoen uit bij RHS te revancheren d.m.v. een overwinning, een overwinning zou de start van de 3e periode wel een heel goed vervolg geven, maar dan zal er t.o.v. de uitwedstrijd een heel andere instelling/inzet/beleving nodig zijn maar ook dat zal bij de spelers en de staf inmiddels wel zijn doorgedrongen.

De verslaggever hoopt dat hij op zijn vakantieadres in Tenerife goede berichten zal vernemen , veel succes in ieder geval toegewenst.

Opstelling Pernis:
Niels Ketting (Marvin Fernandez Iglesias); Brian Vieira; Desley van Oosten; Izak Lavooij; Marvin Erwich; Heidemer Monteiro Semedo ; Andre Almeida; Jordy Wemelsfelder; Michel Tavares (Stefano Tavares); Edinho Almeida (Michel van ’t Zant);Adilson dos Santos