Verslag v.v. Pernis 1 - Botlek 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse D

5 maart 2016 14:30

Wolf, R.

Vandaag de start van de 3e periode tegen de nummer 2 van de ranglijst Botlek.
Naast de reeds maanden bekende toekomstige kampioen Nieuwenhoorn dus de kans om nog ergens voor te spelen.

In deze afdeling zijn er een  8-tal ploegen zo aan elkaar gewaagd dat ook de strijd om de 3e periodetitel  wel weer een heftige strijd zal gaan worden.

Zoals vaker dit seizoen is gebeurd gaan we niet scherp genoeg van start en is in het eerste kwartier Botlek de bovenliggende partij en creeeren zij een aantal mogelijkheden.
Na dit kwartiertje komt Pernis wat beter in de wedstrijd en krijgen wij ook een aantal kansen waarbij tot tweemaal toe een bal van de doellijn wordt weggewerkt door Botlek.
Ook Botlek komt nog een aantal keer dreigend door maar de terechte ruststand is 0-0.
In de 1e helft valt Heidemer al snel geblesseerd uit en wordt goed vervangen door Niels Vedder.

In de 2e helft zien we hetzelfde beeld als in de 1e helft en komen we in her eerste kwartier een aantal keer goed weg tot 20 minuten in de 2e helft , wel na slecht verdedigen (afspraak/communicatie) neemt Botlek op dat moment verdiend een voorsprong 0-1.

Hierna lijkt het erop dat we wakker geschud zijn en zijn we ineens veel feller in de duels en kantelt de wedstrijd. Adilson gelukkig hersteld van een blessure wordt ook nog ingebracht voor Michel van ’t Zant en we gaan meer druk zetten op Botlek.

Na een goede aanval via Adilson en Michel T beland de bal in de zestien ongelukkig op de hand van een van de Botlek spelers en geeft de scheidsrechter resoluut een strafschop die zoals gebruikelijk feilloos door Michel T wordt benut 1-1.

Hierna is het geloof weer volledig terug bij Pernis en worden een aantal goede aanvallen opgezet , mede via de op het middenveld goed spelende Andre Almeida en Niels Vedder.

Uit een van deze aanvallen komt de bal op de rand van de zestien terecht bij Jordy , die niet nadenkt en met zijn chocoladebeen de bal schitterend in de kruising jaagt 2-1.

Hierna probeert Botlek nog van alles maar houdt Pernis stand en begint dus goed aan de 3e periode en zal volgende week ook bij de nummer laatst Bernisse  vol aan de bak moeten om deze goede start een vervolg te kunnen geven.
Dat dit lastig genoeg zal worden blijkt uit het feit dat Bernisse vandaag knap een punt afsnoept van de gedoodverfde kampioen Nieuwenhoorn.

Opstelling Pernis:

Niels Ketting; Brian Vieira; Desley van Oosten; Izak Lavooij; Marvin Erwich; Heidemer Monteiro Semedo ( Niels Vedder); Andre Almeida; Jordy Wemelsfelder; Michel Tavares; Edinho Almeida;Michel van ‘t Zant (Adilson dos Santos)

Bekijk de foto's hier