Verslag v.v. Rhoon 1 - v.v. Pernis 1

20 februari 2016 14:30

Mirjavanmard, M.

Onbekend

Vandaag de kleine kans voor in 1e instantie Rhoon maar ook nog met een hele kleine kans voor vv Pernis om bij meevallende uitslagen van de concurrentie op andere velden de 2e periode titel misschien te kunnen pakken.

In het eerste kwartier lijkt alleen Rhoon te beseffen dat deze kans aanwezig is. Ze starten veel feller dan Pernis en krijgen een aantal goede kansen die mede door goed keeperswerk van Niels gelukkig niet leiden tot een doelpunt voor Rhoon.
Na dit eerste kwartier komen we wat beter in de wedstrijd en golft de wedstrijd wat meer heen en weer.

Ook ontstaan er nu voor Pernis mogelijkheden met de grootste voor Jordy die net niet een schot van Stefano het laatste zetje mee kan geven.
Net voor rust kopt Marvin uit een corner van Andre knap de 0-1 binnen waardoor we lekker kunnen gaan rusten met een ietwat geflatteerde tussenstand.

In de 2e helft kunnen we echter helaas niet het ingezette herstel van het 2e gedeelte van de 1e helft een vervolg geven.

Rhoon doet het verstandig door steeds meer lengte in te brengen en veel hoge ballen in de zestien te brengen waarbij het wachten is dat deze bal een keer goed valt voor een van de aanvallers.

Pernis verliest praktisch alle (lucht) duels en weet zich niet meer onder de druk uit te voetballen daarnaast verliezen we praktisch ook elk duel ,zeker in de buurt van de zestien, en zijn ook niet meer in staat gevaarlijk in de buurt van de keeper van Rhoon te komen.

Omdat we ook bij balbezit de bal veel te snel weer inleveren en ook te snel de diepte zoeken met heel veel balverlies als gevolg komen we steeds meer onder druk te staan.
Bij een onnodige overtreding bij de zijlijn van het veld heeft Rhoon weer de gelegenheid om de bal hoog in te brengen en wordt de bal (te) simpel ingeknikt door een van de Rhoon spelers 1—1 , een goal die eigenlijk niet uit kon blijven gezien het spelbeeld.

Hierna blijft Rhoon op zoek gaan naar de overwinning en valt de 2-1 , waarbij de meeste toeschouwers op de tribune en ook de spelers dachten dat dit gebeurde via een handsbal ,na wederom een doorgekopte bal in het centrum, waardoor Niels kansloos was. In de tussen tijd kwam Danny da Graca nog in het veld voor Michel T , Edinho voor Brian en verving Desley kort voor tijd nog Michel van ’t Zant.

Ook bij de 3-1 was er in 1e instantie sprake van een buitenspel situatie, maar de waarschijnlijk niet zijn beste wedstrijd fluitende scheidsrechter wuifde ook hier alle protesten weg.
Dit neemt niet weg dat het uiteindelijk een verdiende overwinning was voor Rhoon dat mede door de overige uitslagen ook nog de 2e periode titel op eiste.

Rest nog te melden dat in de laatste minuut Stefano tegen een onnodige 2e gele kaart ( dus rood) aanliep en dat hij als een van onze betere spelers van de laatste weken hierdoor voor de wedstrijd tegen Botlek helaas geschorst zal zijn.

Goed om te zien dat ondanks het slechte weer er weer diverse toeschouwers uit Pernis waren en we hopen ze ook weer te zien bij de eerstvolgende thuiswedstrijd op 5 maart waar we kunnen bewijzen deze tegenslag recht te kunnen zetten.

Opstelling Pernis: Niels Ketting; Vani Mendes ; Heidemer Semedo; Brian Vieira(Edinho) ; Marvin Erwich ; Izak Lavooij; Andre Almeida; Michel Tavares (Danny da Graca); Stefano Tavares;Michel van t Zant (Desley van Oosten); Jordy Wemelsfelder