Verslag Pernis - Leonidas

13 februari 2016 14:30

Scherpenhuyzen, M.Y.

Onbekend

Onder koude omstandigheden met een ondanks dat redelijke publieke aanwezigheid was Pernis genoodzaakt de basis-elf enigszins aan te passen door de blessure van Adilson en de schorsing van Izak.

Het eerste gevaar in de wedstrijd kwam van de zijde van Leonidas, maar door goed opstellen met de vlag door Jelle werd de aanval afgebroken wegens buitenspel. Slechts enkele minuten later verdween een kopbal in de handen van Niels, die en zekere indruk maakte bij het werk dat op hem af kwam.

Al na 12 minuten kreeg Heidemer een gele kaart voorgeschoteld die in de ogen van velen wel wat zwaar gestraft was. In deze fase was het vooral Leonidas dat teveel op de helft van Pernis mocht acteren zonder echt gevaarlijk te worden.

In de 20e minuut was een eerste echt gevaarlijk wapenfeit voor het doel van Leonidas door een schot op de paal van Jordy. Kort hierna werd door Niels (Vedder) een pass gegeven op Marvin die helaas al naar voren was gelopen, en daardoor de bal bij de rechtsbuiten van Leonidas terecht kwam. De voorzet die hieruit voortkwam leverde de nodige problemen op.

Na afloop van de 1e helft was de constatering dat Leonidas iets beter uit de verf kwam zonder aanspraak te maken op een voorsprong. Ruststand derhalve 0-0.

In de 2e helft een meer gebeten Pernis terug op het veld met meer drang naar het doel van Leonidas toe. In de 66e minuut werd een terugspeelbal van Leonidas nog net niet afgestraft.  Kort hierop volgde nog een schot van Andre die net niet kon worden aangeraakt om op 1-0 te komen. Door een schot van Michel (Tavares) leek de ploeg uit Pernis op een 1-0 voorsprong te komen in de 78e minuut maar ook dit was weer net niet.

Kort voor het einde in minuut 86 gaat een kans van Leonidas nog naast waarna het vervolg resulteert door de goede inzet van Marvin de bal bij Vani terechtkomt die de bal inbrengt in de 16 en door Michel (Tavares) tot doelpunt word gepromoveerd.

Het eindresultaat bestaat hierdoor uit een 1-0 overwinning hetgeen door veel inzet is bereikt en zonder iemand iets tekort te willen doen wil hierbij bij uitzondering toch 3 spelers er uit lichten die vandaag een goede indruk hebben achter gelaten: Marvin, Niels (Ketting) en Michel (Tavares). Jammer is dat we wel 3 gele kaarten hebben opgelopen voor Heidemer, Niels (Vedder) en Andre.

De achterstand op de nummer 2 bedraagt nog maar 1 punt dus er is nog veel te halen in de komende wedstrijden tegen achtereenvolgens Rhoon en Botlek.

Opstelling Pernis:

Niels Ketting; Marvin Erwich; Heidemer Monteiro Semedo; Brian Vieira; Vani Mendes;; Niels Vedder (Danny da Graza); Jordy Wemelsfelder; Michel Tavares; Stefano Tavares; Andre Almeida;  Michel van ’t Zant (Edinho Almeida Silva)