Verslag v.v. Poortugaal 1 - v.v. Pernis 1

23 januari 2016 14:30

Hooijer, M.

Onbekend

Vandaag de eerste wedstrijd na de winterstop met direct een tegenstander die we op achterstand kunnen zetten en bij winst zelf ook naar boven kunnen blijven kijken.

Aan het begin van de week met de eerste vorst niet verwacht misschien, maar vandaag toch de wei in op een moeilijk hobbelig bespeelbaar veld.

In tegenstelling tot veel eerdere wedstrijden begonnen we direct scherp aan de wedstrijd en wonnen we het merendeel van de duels waardoor we direct een aantal mogelijkheden creëerden.

Al snel in de wedstrijd werd een diepe bal goed verlengd door Michel T waarna de doorlopende Michel v ’t Zant beheerst de bal langs de keeper tikte 0-1.

Omdat Poortugaal zag dat ze het voetballend moeilijk hadden schroomden zij niet om met enige regelmaat de duels op en over het randje op te zoeken en probeerde de scheidsrechter dit telkens verbaal op te lossen wat uiteindelijk toch leidde tot veel onderlinge irritatie.

Poortugaal kon mede hierdoor en door het spelen van veel hoge ballen en corners toch ook een aantal malen gevaarlijk voor Niels opduiken. Pernis bleef echter gevaarlijk door een aantal aanvallen over de vleugels waarbij de keeper van Poortugaal  handelend moest optreden om een doelpunt te voorkomen.

In de 2e helft werd het spel steeds slechter maar creeerde Pernis een tweetal 5 tegen 2 aanvallen die slecht uitgespeeld werden en kwam eerst de ingevallen Edinho ( voor de geblesseerd uitgevallen Marvin) alleen voor Stefan Roukema die hem van het scoren afhield en later gebeurde hetzelfde bij de Heidemer die ook alleen op de keeper van Poortugaal afging en hem ook niet kon passeren.

Hierdoor bleef Poortugaal er dus lang in geloven en waren er ook voor de goal bij Niels een aantal hachelijke momenten.

Uiteindelijk wel een verdiende overwinning en de kans volgende week bij Rozenburg uit de ingeslagen weg naar boven te vervolgen.

Rest nog te melden dat Sander in het veld kwam voor Michel v’t Zant en Danny voor Michel T. Vandaag ontbraken door ziekte en schorsingen Jordy ,Niels Vedder en Desley, dus bij aansluiten volgende week is er een ruime selectie beschikbaar voor Silvino om uit te kiezen.

Opstelling Pernis:

Niels Ketting; Vani Mendes ; Heidemer, Izak Lavooij; Brian Vieira ; Marvin Erwich (Edinho);Adilson de Barros; Andre Almeida; Michel Tavares (Danny da Graca); Stefano Tavares ; Michel van t Zant (Sander Fonseca)