vv Pernis 1 - Vlotbrug fc 1

12 december 2015 14:30

Eersel, J.C.H. van

Onbekend

Vandaag niet de meest makkelijke omstandigheden om te voetballen op Sportpark Pernis met een zware en gladde grasmat.
Het is voor Pernis vandaag aanhaken bij de bovenste helft of bij een nederlaag vooral naar beneden kijken.

Pech is het niet mee kunnen doen op het laatste moment van Desley die juist de laatste weken een van onze beste spelers was. In de eerste helft is het vaak zeer pover wat beide partijen op de grasmat leggen met bijzonder veel balverlies en ontstaan er ook niet veel kansen.

Pernis heeft in de 1e helft meestal wel een overwicht maar bijna iedereen deelt in de malaise m.u.v. onze aanvoerder Izak die zeer sterk speelt en vooral voorop gaat in de duels hierdoor een voorbeeld is voor zijn ploeg. Halverwege de 1e helft ontstaat er toch ineens een mogelijkheid doordat Michel T in de zestien goed van zijn directe tegenstander wegdraait en de bal bij Jordy brengt die makkelijk de 1-0 kan scoren.

Daarna neemt Vlotbrug het initiatief over en krijgt wat kleine mogelijkheden.
Ze maken echter gelijk na een verloren persoonlijk duel door Heidemer waarna de spits van Vlotbrug alleen op Marvin (vervanger van de afwezige Niels) afgaat en deze passeert 1-1.
Wat een verschil in de 2e helft waarin Pernis onherkenbaar is in vergelijking met de 1e helft en we de ene na de andere kans creeeren. Achterin staat het nu goed met Izak als leider en voorin is er weer de gebruikelijke dreiging door Adilson en op het middenveld is Andre ook beter in de wedstrijd.
Ook de goede invalbeurt van Edinho voor Michel T draagt hiertoe bij.

Uit de vele kansen maakt Jordy 2-1 door uit voorzet van rechts de bal vanaf de zestien met veel gevoel in de goal te krullen en maakt Jordy ook de 3-1 waarbij vooral de voorbereidende actie van Adilson van grote klasse is. Hierna maakt Adilson zelf uit een snelle counter beheerst de 4-1 en is er hierna kans op een veel grotere overwinning.
De scheidsrechter maakt het tussendoor ook nog bont door na een doorbraak van Jordy en deze nadat hij de keeper gepasseerd is ,door de keeper in de zestien neer geschoffeld wordt, hij hiervoor en geen penalty geeft en geen (rode ??) kaart aan de keeper geeft. Dat de overtreding ernstig is blijkt mede uit het feit dat Jordy hierna niet verder kan spelen en gewisseld moet worden voor Sander.

Hierna krult Adilson ook nog fraai een bal tegen de kruising om maar een van de kansen in de 2e helft te benoemen. Slotakkoord is voor Vlotbrug die uit een corner de 4-2 scoren. Leuk om te melden en goed om te zien is dat Danny vandaag in de slotfase ook weer zijn eerste minuten gemaakt heeft na langdurig blessureleed.

We sluiten het jaar in ieder geval met een goed gevoel af en weten nu nadat we alle tegenstanders gezien hebben dat we in staat moeten zijn om bij de bovenste 4/5 ploegen mee te kunnen draaien. We zullen dan wel moeten leren van de wedstrijden waarin we door veel duels te verliezen ,of zelfs niet (goed)aangaan, niet in de wedstrijd komen en mede daardoor veel punten hebben laten liggen, naast het feit dat we ook veel te veel kansen nodig hebben om te scoren.

Rest mij hierbij nog de supporters te bedanken voor hun aanwezigheid en ondersteuning voor de ploeg welke zeer op prijs wordt gesteld en ook wil ik hierbij de supporters bedanken die wekelijks de cijfers geven voor de man of the match, ook dit wordt door de spelers zeer op prijs gesteld.

Ik wens een ieder hierbij prettige (feest) dagen toe en hoop jullie weer te zien bij de herstart van de competitie.

Opstelling: Marvin Iglesias, Vani Mendes, Heidemer Monteiro Semedo, Izak Lavooij, Brian Vieira , Stefano Tavares, Andre Almeida , Adilson dos Santos, Michel Tavares ( 60 Edinho Almeida), Jordy Wemelsfelder (80 Sander Fonseca) Michel van ’t Zant.(Danny da Graca)

Man of the match

Bekijk hier het fotoalbum