Verslag: Victoria '04 - vv Pernis 1

5 december 2015 14:30

Slaager, J.

Onbekend

Ja, inderdaad, 5 december, een dag waarin er veel wordt weggegeven. In het geval van de v.v. Pernis zijn dat deze dag de punten.
Is het zo erg, ja dat is zo.

Deze gure dag heeft het elftal zich gedragen als Sinterklazen. Wanneer je in een wedstrijd als deze, met veel wind, en zo veel kansen, dat je na het spelen van de eerste 45 minuten naar binnen zou moeten gaan met een minimale voorsprong van drie doelpunten (en dit is eigenlijk nog te weinig) maar het staat slechts 0-0 mag je hier gerust van spreken.

Het aantal mogelijkheden/kansen was dusdanig hoog dat de objectieve toeschouwer er maar weinig van snapte. Weliswaar werden er ook enkele kansen geschonken aan Victoria maar met de wind in de rug had een ruime voorsprong niet misstaan. Vandaag was v.v. Pernis de grootste tegenstander van zichzelf. Misschien moeten we ook eens in de spiegel kijken en ons afvragen waarom we te weinig scoren, zeker afgezet aan het aantal kansen dat we creëren.
Het komt te vaak voor dat we aan het einde van de wedstrijd zeggen dat we weer beter waren dan de tegenstander, zoals tegen Rhoon en Botlek en ook vandaag, maar met te weinig punten na het laatste fluitsignaal staan.

De tweede helft met wind tegen lag de verhouding binnen de lijnen wat meer gelijkwaardig. Een open strijd met aan beide kanten kansen. Na ongeveer 10 minuten
werd de spits van Victoria door Izak net buiten de zestien gevloerd wat een vrije trap voor Victoria opleverde. In tegenstelling tot een gelijke aanraking met de lat in de eerste helft voor ons welke uit het doel bleef verdween deze trap wel in het doel. 1-0 achter maar voldoende tijd om er nog iets aan te doen. Dat was tenminste de gedachte.
Het spel werd gaandeweg niet beter en zelfs slordig, maar toch nog veel kansen waarmee slecht werd omgegaan of goed verwerkt door de debuterende keeper bij Victoria. Zo’n tien minuten voor tijd viel dan ook de 2-0 waarbij het verdedigen er niet solide uitzag en ondanks de verlichting die was ontstoken werd het voor Pernis steeds donkerder. Toen het met 90 minuten op het scorebord ook nog eens 3-0 werd vond scheidsrechter Slaager, die de kaarten vandaag op zak hield, het wel genoeg geweest.

Volgende week thuis de laatste wedstrijd van dit kalenderjaar tegen Vlotbrug en we hopen dat u allen de jongens nog een keer komt aanmoedigen.

Opstelling Pernis:
Niels Ketting; Adilson de Barros; Desley van Oosten ; Michel Tavares ( Vani endes) ; Izak Lavooij; Heidemer Monteiro Semedo; Jordy Wemelsfelder ;Brian Vieira; Stefano Tavares; Andre Almeida ; Michel van ‘t Zant (Edinho Almeida Silva)

Bekijk: Man of the match