Verslag v.v. Pernis – v.v. Nieuwenhoorn

28 november 2015 14:30

Graaf, R. de

Onbekend

Vandaag opnieuw een test wedstrijd om te kijken waar we zelf staan, als de ongeslagen koploper en gedoodverfde kampioen Nieuwenhoorn op bezoek komt.
In de eerste 10 minuten leek het een middag te worden welke we snel moesten vergeten
want nadat wij zelf in de 1e minuut al de paal geraakt hadden komen we daarna eerst door persoonlijke fouten op een achterstand van 0-1 en overleven we een aantal hachelijke situaties waarin mede door een aantal reddingen van Niels deze ons in de wedstrijd houd.

Hierna herpakt Penis zich echter goed en is voetballend gezien in de rest van de wedstrijd de betere ploeg en loert het geroutineerde Nieuwenhoorn op een aantal foutjes van Pernis om d.m.v. counters de wedstrijd te kunnen beslissen. Pernis is vooral door een uitstekend spelende Adilson iedere keer weer dreigend over de linker kant waar hij zijn directe tegenstander keer op keer uit speelt en er daardoor diverse dreigende momenten ontstaan die echter niet leiden tot een doelpunt.
Centraal achterin spelen Desley en Heidemer geconcentreerd en een goede wedstrijd waardoor Nieuwenhoorn ook niet heel veel kansen krijgt.

Helaas valt in de 1e minuut na de rust de 0-2 uit een directe vrije trap waardoor het vanzelfsprekend heel moeilijk wordt om nog een goed resultaat te halen.
Pernis blijft echter strijden voor wat het waard is en ook bij vlagen goed voetballend zoeken naar mogelijkheden. Silvino wisselt ook nog Andre voor Michel T en Edinho voor Michel van ’t Zant.
Ook hierdoor ontstaan er wat kleine mogelijkheden waarvan er een helaas na een kopbal van Jordy met wat pech op de lat eindigt.
Inmiddels heeft Nieuwenhoorn ook de verdediging in de 2e helft dusdanig aangepast dat Adilson iedere keer twee tegenstanders tegenover zich weet. Desondanks spelen we Adilson in de 2e helft te weinig aan, waardoor er minder dreiging is dan in de 1e helft.

Ondanks de nederlaag kunnen we terugzien op een goede wedstrijd met veel aanknopingspunten voor de rest van het seizoen. Positief is ook dat de concurrentie steeds groter wordt en de vandaag door diverse redenen afwezigen of niet in de basis startende spelers er alles aan zullen moeten doen om hun coach te laten zien dat ze willen gaan voor een basisplaats en de anderen om hun positie te behouden, een prettig gegeven voor de coach en altijd goed voor het elftal.

Opstelling Pernis:
Niels Ketting; Brian Vieira; Desley van Oosten; Heidemer Monteiro Semedo; Marvin Erwich; Izak Lavooij;Jordy Wemelsfelder; Stefano Tavares; Michel van ’t Zant (Edinho Almeida);Michel Tavares(Andre Almeida); Adilson dos Santos