10-1-2013 zvv Watervogels - vv Pernis 3-4 (2-1)

13 januari 2014 19:45

De wedstrijden tussen Watervogels en Pernis staan altijd garant voor spanning en sensatie, zo ook dit keer. Beide ploegen deden vooraf nog mee voor de titel en legden gezamenlijk (met name de tweede helft) een mooie pot voetbal op de vloer.

Al na anderhalve minuut spelen een eerste kans voor de gasten. Francisca Schols kreeg de bal mee op rechts en schoot verrassend voorlangs het doel waar Lenie Mendes Fernandes net een stap te laat kwam om bij de tweede paal binnen te tikken. Een minuut later een corner aan de andere kant die via het been van Suzanne Bakker pardoes in het doel belandde.
Een kleine tegenslag voor Pernis, maar zelf kreeg het ook gelijk weer een kans toen Francisca Schols de bal mee gaf aan Lenie Mendes Fernandes en zij op snelheid richting doel kon. De 1 op 1 met Anita Blokker werd echter gewonnen door de keepster. Hierna een fase waarin de thuisploeg het betere van het spel had, een schot van Monique van der Rijst net naast en twee schoten van afstand zonder succes. Maar Pernis wist hier en daar het initiatief weer wat over te nemen en kwam in de veertiende minuut op gelijke hoogte. Francisca Schols speelde Lenie Mendes Fernandes in, die draaide kort weg en tikte binnen.
Nog geen halve minuut later werd Milenca van Ee helemaal vrij gelaten op twee meter van het doel maar zij nam te veel tijd, kans verkeken. Diezelfde Milenca testte niet veel later Bianca Troost die de bal nog wist te beroeren. Die rolde wel richting doel, maar Francisca Schols kon weg werken. Namens Pernis kreeg Arlette Almeida een goede kans, maar zij schoot net naast. Het slotakkoord van het eerste bedrijf was voor Watervogels. Eerst een hard schot van Monique van der Rijst op de vuisten van Bianca Troost en vervolgens een vrije trap die door Aaike Verschoor onberispelijk werd binnen geknald. Een 2-1 voorsprong dus voor het thuisteam in de rust.

Na rust een ander Pernis, dat direct uit de startblokken schoot. Het had 40 seconde nodig om de stand weer gelijk te trekken. Lenie Mendes Fernandes gaf goed mee aan Viviënne Knegtmans die met links hard de gelijkmaker maakte.
Gelijk vanaf de aftrap balverlies bij Watervogels, een pass van Viviënne Knegtmans over de hele en Francisca Schols die naast schoot. Het baltempo in de tweede helft lag een stuk hoger en het spel golfde op en neer. Tessa Oud raakte de buitenkant van de paal en Lenie Mendes Fernandes schoot met links op Anita Blokker en vervolgens de rebound met rechts naast. Arlette Almeida was wel succesvol, na een individuele actie over rechts kapte zij naar binnen en schoot de 2-3 tegen de touwen.
Toen Pernis een minuut later op 2-4 kwam was de euforie groot. Lenie ging alleen op Anita Blokker af, die wist nog te keren maar de bal kwam terug bij Lenie die Viviënne inspeelde. Zij schoot hard raak via de onderkant van de lat.
Ook Jamie van Gool - den Brinker kreeg namens de Rotterdammers twee kansen, maar schoot beide net naast. Watervogels was nog niet verslagen en de spanning steeg, een schot van Milenca van Ee raakte de lat en Ilja van der Deure schoot binnen maar beging daarvoor een overtreding dus werd het doelpunt afgekeurd.

Met nog twee minuten op de klok kwam Pernis op vijf overtredingen en een minuut voor tijd schoot Aaike Verschoor een 10-meter trap snoeihard binnen. Een minuut billen knijpen volgde, maar Pernis hield stand.

Met nog negen wedstrijden te gaan kan het nog steeds alle kanten op, maar dit waren drie hele belangrijke punten voor de Rotterdamse dames. Maar wat nog belangrijker is, de tweede helft werd getoond waartoe men in staat is als het opereert als team en vol strijd en plezier een wedstrijd naar zich toe trekt. Dit is waar voetbal om draait, dit is v.v. Pernis dames 1!

Toeschouwers: 65

Opstellingen
zvv Watervogels: Anita Blokker; Monique van der Rijst; Marintha Louwe; Chantal Hendriksen; Milenca van Ee; Ilja van der Deure; Aaike Verschoor; Tessa Oud; Mish Carmelia (geel)

vv Pernis: Bianca Troost; Suzanne Bakker; Francisca Schols; Arlette Almeida; Viviënne Knegtmans; Jamie van Gool-den Brinker; Lenie Mendes Fernandes