Eerste overwinning van vv. Pernis 1

19 september 2011 11:30

Wie had gedacht dat medekoploper Strijen met 6 punten uit 2 wedstrijden even van vv. Pernis dat nog 0 punten had zou winnen kwam bedrogen uit.

Na 10 min. aftasten tussen beide teams kwam het eerste gevaar van Strijen na een overtreding net buiten het 16 meter gebied ging de vrije trap rakelings over. De kans voor vv. Pernis in de 14e min. was een kopbal van Nasser Abdallla in buitenspel positie. De druk op het doel van Strijen bleef doorgaan en in de16e min. was er een voorzet van Orlando Soares Neves die door Ivan Diaz Fortes werd ingeschoten 0-1. Door een aantal hoekschoppen werd de dreiging van Strijen groot, maar ze hadden geen geluk met afmaken. Dat lukte vv. Pernis wel in de 31e min.. Na doorgaan van Robin Rijnaarts ( met een buitenspel luchtje) op rechts werd het uit zijn voorzet 0-2 door Nasser Abdalla 0-2. Strijen gaf zich niet gewonnen, er kwamen wat kansjes maar ze kwamen niet tot scoren dus ruststand 0-2.

Na de rust was er een wissel van vv. Pernis Izak Lavooy (goede invalbeurt) voor Randy Evora. Ivan Diaz Fortes kreeg een domme gele kaart. In de 51e min een vrije kopkans voor Strijen maar deze belandde niet in het doel. In de 53e min. werd een overtreding op Kris den Oude begaan dat was voor hem het einde van de wedstrijd en Alex Smaling kwam hem vervangen. Strijen gaf de moed niet op en bleef met lange ballen naar voren proberen de spitsen te bereiken. vv. Pernis zocht het meer met combineren en dat had in de 61e min. een aanval over veel schijven tot gevolg en via een steekpass van Robin Rijnaarts kwam de bal bij Orlando Soares Neves , die scoorde de 0-3. Strijen gaf zich niet gewonnen , maar bleef het zoeken naar een doelpunt. De verdediging van vv Pernis gaf geen krimp onder leiding van aanvoerder David van Dijk en Daniel Escalona. vv Pernis kwam zelf op 0-4 in de 79e min. Nu was de combinatie vergelijkbaar met de 0-3,  alleen was nu de aangever Orlande Soares Neves en rondde Robin Rijnaarts met een schitterend schot af 0-4. Toch scoorde Strijen nog een doelpunt. Niels Ketting (goed keeperswerk) redde in eerste instantie maar de bal kwam toch nog bij Strijen-speler Ramon Barendregt en die schoot de 1-4. De eer was gered voor Strijen. Een publiekswissel in 82e min. voor de man van de wedstrijd Orlando Soares Neves (zonder andere spelers te kort doen) en Jeffrey van Offeren kwam hem vervangen. Met nog 6 min. blessuretijd erbij bleef vv. Pernis de grote overwinnaar. Als iedereen weer blessurevrij zijn kan het nog een leuk seizoen worden voor vv. Pernis.

Opstelling vv. Pernis:

Niels Ketting : Randy Erora (45 min. Izak Lavooy) : David van Dijk : Daniel Escalona : Kris den Oude (53 min. Alex Smaling) : Valerie Silva : Robin Rijnaarts : Orlando Soares Neves ( 82 min. Jeffrey van Offeren) : Nasser Abdalla : Niels Vedder : Ivan Diaz Fortes.