GOZ 3 – Pernis 6 Uitslag 4 – 3 ( 2 – 2)

18 september 2011 20:45

“Pijnstillers en het DOTO shirt”

Opstelling:Patrick,Johan,Wim,Bas,Erik,Nico,Jan Willem,Martin,Ed,Alex en Jan.
Wissels: Martien Snikkers, Hans Smit en Marco(uitgevallen na warming-up)

De 1e competitie wedstrijd is een feit. We starten uit tegen GOZ in Mijnsheerenland.

Voor de meeste is dit een tijd geleden of zelfs de eerste keer.

We hebben deze zaterdag weinig mensen, we beginnen pas en nu zijn er toch nog maar 12 man over van een totaal van 19. Van de 12 zijn er ook nog 4 licht geblesseerd.

Donderdag avond proberen we nog wat jongens te ronselen van Pernis 4 want die zijn vrij, helaas zitten sommigen op jonge leeftijd al onder de duim en we vangen bot.

Rob belt met Ton Wilhelm op zaterdagmorgen om uit te kijken naar extra mankracht en deze weet Martien Snikkers te vangen. Ook Hans Smit had zich al aangeboden en zo gaan we toch nog met 14 man naar de Hoekse Waard.

Mijnsheerenland heeft nog echt een dorps karakter met een leuke kleine club en toch 4 prachtige (gras)velden en mooie kleedkamers.

Wel raar als je bedenkt dat onze nieuwe vereniging veel groter is en als je dan toch zo’n groot verschil ziet qua complex!

We kleden ons om en Rob neemt de opstelling door met Nico.

Nico heeft last van jicht in zijn teen, Marco heeft een ontstoken enkel en heeft pijnstillers geslikt, Wim en Ed hebben last van een knie. Ed neemt ook maar een pilletje van Marco.

We wachten allemaal op het moment in de kleedkamer dat Martien het DOTO shirt moet aantrekken.(had ie ook een pijnstiller gewild?)

Wie had dat ooit gedacht!? Iedereen lacht en Martien bloost.

Ja, we spelen nog steeds in ons DOTO tenue omdat het nieuwe er nog steeds niet is, volgens mij gaat het lanceren van de Space Shuttle naar het ISS sneller!!!

Tijdens de warming-up gaat het goed met de enkel van Marco maar plots schiet het in zijn rechter kuit en het is meteen einde oefening, hier kan geen pijnstiller tegen op.

Bas moet de plaats van Marco overnemen.

We komen al na een paar minuten op een 1 – 0 achterstand, een corner wordt hard ingekopt onder de lat en laat Patrick kansloos.

We laten het er niet bij zitten en proberen ons meteen te herpakken. Van tijd tot tijd wordt de bal lekker rondgetikt in driehoekjes en we komen steeds vaker in de buurt van het GOZ doel.

Jan de Pee krijgt de bal rechts aangespeeld rond de zestien en weet na een loop Aktie de bal in de verre hoek te schieten waar de bal via de binnenkant paal binnen gaat, 1 – 1.

Weten jullie dat Jan tegenwoordig trainer is bij de v.v.Rhoon? De opmerking; Jan wat moet jij ze dan leren? Was wel erg gemakkelijk!

Ah fijn, GOZ schakelde snel om en kwam dan met enkele mensen rap naar voren.

Dit resulteerde vaak in gevaar waarbij de dekking in onze verdediging niet altijd helemaal klopte.

Ook had GOZ een paar goede koppers dit is eigenlijk wel een beetje hun kracht. Lange ballen en/of hoge voorzetten op het hoofd van de koppers.

We komen 2 – 1 achter, weet niet meer goed had dit tot stand kwam.

Vlak voor rust maken we gelijk als Martin de bal vanaf links over de grond voorgeeft aan de aanstormende Jan, deze schiet via de onderkant van de kruising en de bal stuit achter de lijn en er weer uit. De grensrechter en keeper laten blijken dat ie zat, de 1 door te vlaggen en de ander door te stoppen, dit is voor de scheids genoeg om dit doelpunt goed te keuren want zelf twijfelde ie omdat hij het niet kon zien, 2 – 2.

Met deze stand gaan we naar de thee.

Wim heeft teveel last en wordt vervangen door Martien. Hij heeft nog nooit rechtsback gestaan.

Bij vlagen spelen we de bal goed rond en vooral Nico is vandaag in zijn element en laat iets van een “oude” vorm zien. Zou dit komen omdat ie aanvallend staat i.p.v. verdedigend?

GOZ lijkt wat moe te worden maar we komen toch 3 – 2 achter nadat een overtreding in onze verdediging op JW wordt weg gewuifd door de scheids ook na vlaggen van Hans.

De speler van GOZ mag door en weet te scoren.

Even later wordt goed “ old ” Alex onderuit gehaald in het strafschopgebied en de scheids fluit voor een pingel.

JW gaat achter de bal staan, afgelopen seizoen miste hij er een paar, maar nu niet, 3 – 3.

Een kwartier voor tijd lijkt het dat we met een gehavend team toch een punt mee naar Pernis gaan nemen.

Ed laat zich wisselen omdat er toch pijntjes aan het ontstaan zijn en Wim komt er mopperend terug in.

Een aanval over rechts van GOZ, een speler weet Martin te omspelen in het strafschopgebied en schiet via de voet van Bas. De bal krijgt een andere curve en verdwijnt achter Patrick.

Verd…… toch nog 4 – 3. Dit blijkt een beetje de doodsteek te zijn. Martin heeft last van de lies en Hans moet ook nog zijn opwachting maken.

Het blijft 4 – 3 en  zo zou later blijken zijn we de “enige”, toch Nico, senioren van Pernis die verloren heeft.

In de kleedkamer gaat de “sokken” tas van Wim open.

Later drinken we nog iets in de kantine van GOZ en krijgen door van Ron K. dat er een grote file staat.

Gelukkig alleen rechtsaf richting Dordt en we kunnen gewoon naar de kantine van Pernis voor een af zakkertje.

Hopelijk hebben we volgende week weer voldoende fitte spelers als we thuis spelen tegen Hekelingen. Nog nooit tegen gespeeld omdat het vroeger een zondagclub was.

Gr.

Nummer 14