Monsterscore voor de zaalvoetbaldames van VV Pernis in Stiens (Friesland)

18 september 2011 11:30

Na een lange reis richting het hoge Noorden en na 2x 20 minuten een monsterscore nam Pernis vandaag de drie punten mee.

Al vanaf het beginsignaal speelde de Pernisser dames fel en al combinerend kwamen zij er een aantal keer goed uit. Dit leverde kansen op (o.a. vrije trap van Suzanne Bakker op de lat)maar het was wachten tot de derde minuut op het eerste doelpunt. Dit kwam op naam van Idelenie Mendes Fernandes na een slimme steekpass van Vivienne Knegtmans. Avanti kon aanvallend weinig brengen en door slordig balverlies hielpen zij Pernis steeds verder in de wedstrijd. Binnen tien minuten liepen zij dan ook uit naar 0-4 (goals van Fouzia Taybi, Stephanie Valk en Vivienne Knegtmans die dit keer bediend werd door Idelenie Mendes Fernandes).

In de twaalfde minuut werd balverlies van Avanti wederom meteen afgestraft. Een combinatie tussen Fouzia Taybi en Stephanie Valk werd door die laatste koeltjes binnen geschoten. De 0-6 kwam op naam van captain Suzanne Bakker die snoeihard binnen punterde na een een-twee met Fouzia Taybi. Na een kwartier de zoveelste goede pass van Vivienne Knegtmans op Idelenie Mendes Fernandes,die de bal netjes in de verre hoek schoof.

Door deze grote voorsprong kreeg Pernis vleugels en werd het hier en daar even wat minder scherp. Dit strafte Avanti af toen zij een van de weinige kansen die zij kregen in twee instanties af konden maken. Het slotakkoord van het eerste bedrijf was weer voor Pernis. De tandem Vivienne Knegtmans-Idelenie Mendes Fernandes kwam weer op gang en laatstgenoemde knalde de 1-8 binnen.

In de tweede helft kwam Avanti er niet meer uit en was het Pernis wat de wedstrijd zakelijk uitspeelde. De ene na de andere mooie combinatie werd tentoon gespreid en bijna elke kans was raak. De 1-9 kwam op naam van Stephanie Valk na een individuele actie, de 1-10 een bal van achteruit, assist van Francisca Schols en een doelpunt van Idelenie Mendes Fernandes. De 1-11 kwam voort uit een mooie aanval uit het boekje met Vivienne Knegtmans als afmaker en de 1-12 was wederom een zeer mooie combinatie tussen Suzanne Bakker en Vivienne Knegtmans die ook dit keer weer Idelenie Mendes Fernandes vond. Ook de 1-13 was een mooie en ontstond uit een ingestudeerde corner met Nadia Roukes als doelpuntenmaker.

Ook tovenaar Stephanie Valk deed nog van zich spreken met een onnavolgbare actie en een bal op maat op Vivienne Knegtmans die simpel binnen kon tikken. 1-14. Met nog 6 minuten te spelen kwam de 15e goal van Pernis op naam van Suzanne Bakker die hiermee haar tweede van de avond maakte en het slotakkoord was voor Stephanie Valk die af kon werken na een keer of vijf rondspelen tussen haar, Fouzia Taybi en Vivienne Knegtmans. Die laatste kroonde zich vandaag tot koningin van de assist.

Het klasseverschil tussen Avanti en Pernis werd vandaag duidelijk uitgedrukt in de score. En met een goed gevoel kon Pernis weer de bus in richting Rotterdam.

Aanstaande vrijdag, 23 september 2011, om 21:15 uur in sporthal Margriet te Schiedam spelen de dames van vv Pernis hun 3de eredivisiewedstrijd tegen West 1 kampioen 2010/2011 Arch. Buro. Nieuweboer uit Wervershoof.

Selectie Pernis: Sharon van Zadelhoff, Suzanne Bakker, Francisca Schols, Vivienne Knegtmans, Idelenie Mendes Fernandes, Nadia Roukes, Stephanie Valk, Fouzia Taybi.
Coach: Wendy Rietveld