Wedstrijdverslag: Strijen 6 - Pernis 6 1-4 (0-2)

16 december 2013 19:15

Zaterdag 14 december, de laatste wedstrijd voor de winterstop. Tegen Strijen moest het dan eindelijk gebeuren: Voor het eerst 2 wedstrijden achter elkaar 3 punten pakken. Kijkend naar de ranglijst moest dit geen onmogelijke opgave worden, Strijen stond immers één na laatste.

Wel hadden we een gehavende selectie voor dit duel. Aanwezig waren: Coen de M, Marco, Fabian, Juul, Marnik, Stefan, Kevin K, Kars, Martijn, Patrick K, Patrick S, Wesley en Marvin als gastspeler. Afwezig: Bjarki (blessure), Coen van W (werk), Eric (Nog steeds op een vooralsnog onsuccesvolle scoutingsmissie in Afrika), Sonny (blessure), Jorn (werk), Kevin Mackay (weekendje weg) en Patrick de V (Stage)
Overigens zou Juul ook nog bij het laatste rijtje passen, aangezien hij geestelijk nog in z'n bed lag door een feest de nacht er voor.

Rond 13:15 floot de scheidsrechter voor het begin van de tweede helft. Al snel werd duidelijk dat vv Pernis 6 de betere was en dat we een tegenstander tegenover ons hadden dat vooral geen team was. Naarmate de eerste helft vorderde werden we steeds dominanter en Strijen raakte steeds geïrriteerder.

Dit resulteerde in wat gemene overtredingen van hun kant af, waar de scheidsrechter vaak niet voor floot. Desondanks verloren we ons hoofd niet en bleven we geduldig voetballen met veel balbezit, hoewel dit niet resulteerde in echte grote kansen. Martijn kopte een corner van Patrick S net over en Kars kon de keeper net niet omspelen na een diepe bal van Marnik. Lang stond het dus toch nog 0-0, zou het dan weer gebeuren? Ondanks het betere van het spel toch nog dat tegendoelpunt krijgen?

Het antwoord kwam van de voet van Martijn. Patrick S stuurde Martijn weg die koel bleef en de bal in de korte hoek schoot: 0-1. Een paar minuten later was het weer Patrick S die het overzicht bewaarde, wegdraaide van zijn tegenstander en met een sublieme buitenkant voet steekbal alweer Martijn wegstuurde, die op fraaie wijze van randje 16 de bal in de kruising draaide voor alweer zijn 10e van het seizoen: 0-2. Door een sterk keepende Marvin en een verdediging die bijna niks weg gaf kregen we ook geen tegendoelpunten meer, waardoor dit ook de ruststand was.

Er was in de 1e helft goed gespeeld met veel beweging aan en zonder de bal, alleen waren wij wel op onze hoede. De tegenstander was geïrriteerd en sterk uit de kleedkamer komen is tot nu toe niet ons sterkste punt geweest. Ook hadden we eigenlijk nog maar een halve wissel: Marco was de wedstrijd uit geschopt na een smerige tackle en Juul's alcohol afbraak zat op dermate hoge toeren te draaien dat hij had besloten de wedstrijd vanaf de zijlijn te vervolgen.

Desondanks begonnen wij ook weer sterk aan de 2e helft. Dit resulteerde na niet heel lang spelen ook al in de 0-3. Een afvallende bal op de eigen helft werd weg gewerkt door Marnik, die zonder dat het zijn bedoeling was een afgemeten pass op Patrick S gaf. Hij bleef rustig, omspeelde de keeper en tikte de bal in het lege doel.

Hierna zakte wij wat in en speelden we wat minder geconcentreerd. Strijen was echter inmiddels niet alleen tegen ons aan het voetballen, maar ook tegen zichzelf waardoor wat slordige foutjes van ons onbestraft bleven. Patrick S beloonde een uitstekende wedstrijd van hem door na twee assists ook een tweede goal op zijn naam te schrijven. Een uittrap van Marvin bereikte Martijn, die met het hoofd verlengde en zo Patrick S na een felle sprint alleen voor de keeper zette. Weer faalde hij niet: 0-4.

Na de 0-4 zakte de wedstrijd in en was het voor VVP6 zaak om de wedstrijd uit te spelen. Marvin redde nog geweldig op een 1 op 1 kans van Strijen, maar kon een smetje op de dag niet meer voorkomen. Na een foute pass van Fabian werd de spits van Strijen diep gestuurd waarna hij zeeën van tijd had voor de goal en de bal dan ook rustig in de hoek schoot: Marvin kansloos en 1-4.

Verder kwamen wij niet meer in de problemen en waren er zelfs nog genoeg mogelijkheden tot een grotere score. Kevin K schoot een volley van binnen de 16 hard over de lat, Patrick S heeft de lat daadwerkelijk nog een keer geraakt waarna de bal voor Martijn zijn voeten kwam alleen de stuit bal net wat te lastig leek en de bal bijna verticaal de lucht in vloog. Ook Juul (Die na het vrijkomen van de spitspositie door kramp bij Kars opeens minder last had van zijn kater) liet het na om het doelsaldo wat op te krikken. Meerdere kansen liet hij liggen, maar de grootste was toch wel eentje na breed leggen van Patrick S waardoor hij 1 op 1 kwam te staan; De echte killer instinct ontbrak echter en zo bleef het vandaag dus bij 1-4.

Ookal doen de statistieken vermoeden dat het vandaag een two-man show was van uitblinkers Martijn en Patrick S, was deze overwinning een echte tream prestatie en is het dus gelukt om onze eerste winstreeks neer te zetten en onze plaats in de middenmoot te verstevigen. Al met al biedt vandaag perspectief voor na de winterstop, aangezien de stijgende lijn in ons spel ook vandaag weer werd door gezet. De eerstvolgende wedstrijd is op 18 januari. Dit is gelijk een 6 punten wedstrijd, want de tegenstander (Lombardijen) heeft even veel punten als ons. Tot dan!

Zie ook: http://vvpernis6.ditismijnteam.nl/